Лучано Бенетон печели, като обрича традиционното
Лучано Бенетон пристига на 13 септември в София, за да присъства на откриването на поредния обект, носещ неговото име . Магазинът се намира на бул. “Витоша” 19 в столицата. Италианският индустриалец ще има среща и с премиера Симеон Сакскобургготски . Лучано Бенетон е роден през 1935 в италианския град Тревизо. Прекарва детските си години в бедност. Баща му едва успява да свърже двата края и семейството му често се принуждава да сменя домове из околните села. Мизерията оставя без образование и четирите деца на Роза и Леоне - Лучано, Джулиана, Джилберто и Карло. След края на Втората световна война Лучано, най-голямото дете в семейството, успява да си намери работа като продавач, а по-късно и консултант по продажбите при братята Даласиега, крупни магазинери в Тревизо. Но въпреки доброто заплащане Лучано е далеч от мисълта да прекара живота си зад тезгяха. Един ден през 1955 той се прибира у дома с идея - сестра му Джулиана да плете чорапи не за семейството, а за пазара. След няколко седмици плетачната машина пристига в дома им, а Джулиана прави първата си колекция от двайсет плетени блузи от чепкана вълна в различни и шокиращи за времето разцветки. Така се раждат цветовете - тези, на които днес марката “Бенетон” дължи своята слава. С всеки изминат ден започват да валят поръчки от търговците. “Традиционните магазини бяха обречени на смърт, ние ги убихме”, казва гордо Лучано Бенетон. Докато се усъвършенства в търговията с облекла, той осъзнава нещо много важно - трябва му реклама. Но не обикновена, а шокираща и скандална. И тя се появява след запознанството му с известния в Милано фотограф Оливиеро Тоскани. През 1984 излиза първият плакат с мото “Всички цветове на света” и снимка на деца от всички раси, хванали се ръка за ръка. Същата година рекламата на Тоскани печели наградата на списание “Авеню” в Холандия. До централата на “Бенетон” пристигат хиляди писма - и доволни, и възмутени. В Южна Африка паната на Тоскани дори са забранени. Изненадите обаче тепърва предстоят. През 1989 се появява снимката на бебето Джуси, направена секунди след раждането, преди още да е прерязана пъпната връв, през 1991 излиза снимка на свещеник и монахиня, които се целуват пред Миланската катедрала с надпис “Любовта, скритата причина за живота”, а през 1992 идва поредицата от 7 снимки: мафиотско убийство в Палермо, наводнение в Бангладеш, кораб, пълен с бежанци от Албания, горяща кола в Сицилия, камион с бежанци в Либерия, либерийски войник с “Калашников”, държащ човешки кокал зад гърба си. “Това е действителността”, отговаря модният магнат на всички обвинения и по-късно я показва наяве със снимка, на която позира чисто гол, и фразата “Голата истина”. Междувременно Бенетон предлага част от акциите на компанията си на стоковата борса в Милано. Купува и един залязващ по онова време тим от Формула 1, става сенатор, боядисва косата си зелена и увеличава банковата си сметка. Според списание “Форбс” от 2001 г. Бенетон е в челната двайсетица на личности, които правят пари в Европа. Състоянието му според списанието възлиза на 4.7 милиарда долара
Benetton е глобална икономическа групировка, уникална по рода си в целия свят. Тя съчетава дизайна и производствения ноу-хау в индустриалния сектор на текстила и облеклото с ярката пазарна идентичност на някои от водещите световни спортни марки като Playlife, Nordica, Prince, Rollerblade и Killer Loop. Отделът по облекло включва секторите за всекидневно и спортно облекло с годишна продукция от над 110 милиона дрехи, 90 на сто от които се произвеждат в Европа, и залага на авангардната конфекция и дистрибуторските възможности на централата Castrette в Тревизо. Отделът за спортни стоки работи паралелно с производството на други изделия като обувки, чанти и аксесоари. Годишният оборот на едро надхвърля 2.1 милиарда евро
Benetton Group е световен лидер в дизайна, производството и маркетинга на всекидневно мъжко, дамско и детско облекло, което предлага на пазара главно под марката United Colors of Benetton. От 1997 г. насам, след създаването на Benetton Sportsystem S.p.A., компанията започва да работи в сектора на спортното облекло и екипировка съвместно с водещи марки, сред които Prince, Rollerblade, Nordica, Playlife, Killer Loop and Ektelon. “Бенетон” се наложи на пазара като марка с традиции в областта на трикотажа и всекидневното облекло, издържано в широка цветова гама, представително на италианския моден дизайн и рекламиращо младежкия имидж. Фирмената философията е да предлага продуктите си на световния пазар в няколко линии, които са с достатъчно широк диапазон, така че да задоволят нуждите на много пазари. Освен това Бенетон дава лицензи на други фирми, които произвеждат и продават различни продукти под неговите търговски марки, включително парфюмерия и козметика, очила и аксесоари, с което допълва своята продукция.