Влакове с цвят червено Ferrari ще кръстосват Италия

Влакове с цвят червено Ferrari ще кръстосват Италия

Пътниците на новите влакове-стрела, които са готови да фучат из Италия от март догодина, имат оправдание да се сещат за колите Ferrari, когато видят ниския нос, яркочервените одежди и лъскавия интериор.
Шефът на легендарната марка Лука Кордеро ди Монтедземоло всъщност е един от акционерите в първия частен оператор на високоскоростни влакове в Европа - Nuovo Trasporto Viaggiatori (NTV).
Компанията, основана през 2006 г. след решението на ЕС да отвори железопътния транспорт за повече конкуренция, е инвестирала 1 млрд. евро, за да раздвижи пътническите превози в Италия. NTV обещава бързо пътуване и луксозно обслужване под марката Italo. Компанията копира модела на авиолиниите – ако резервираш рано и избереш час извън пиковите, пътуваш евтино. Така красивите влакчета ще са достъпни за ударените от кризата италианци.
Шефът на Ferrari Лука Кордеро ди Монтедземоло
Reuters
Шефът на Ferrari Лука Кордеро ди Монтедземоло
Красиви и отвътре
Вътрешността на влака ще има три различни класи на пътуване, в които пътниците ще имат достъп до безжичен интернет, който не спира дори в тунелите, телевизия или храна, сервирана им от специално обучения персонал (вагон-ресторант няма). В единия край на композицията ще има и киновагон.
Според очакванията на собствениците висококачественото обслужване ще помогне на NTV да вземе межу 20 и 25% дял от пазара на пътнически влакове (в момента той е в ръцете на държавния монополист Trenitalia) и да излезе на печалба само за три години.
Ниският нос и цветът на красивите композиции дадоха повод те да бъдат оприличени на Ferrari.
Reuters
Ниският нос и цветът на красивите композиции дадоха повод те да бъдат оприличени на Ferrari.
Предизвикателството на цените
Ако високоскоростната услуга се окаже успешна, NTV може да се опита да се състезава с Trenitalia и на регионални маршрути, където според клиентите й държавната компания не се старае достатъчно. Графичният дизайнер от Венеция Лучия Казарин казва, че с радост ще използва услуга, която дава по-високи от средните стандарти за честите й влакови пътувания.
"Трябва да имате предвид, че Italo ще се състезава с доста разочароваща услуга", казва тя. "Но цените на билетите в сегашната ситуация ще бъдат истинското предизвикателство за Italo."
Въпреки лукса според изпълнителния директор на NTV Джузепе Скиароне Italo ще остане достъпен. "Цените ще зависят от часа и деня, както и от сезона, но всички ще могат да си позволят да пътуват с нас."
NTV смята да пусне до 50 маршрута на ден. Група от 25 влака ще свързва Торино (в Северна Италия) със Салерно (в южната част на страната) през Милано, Рим и Неапол със скорост 300 км/ч – максималната позволена в Италия.
Влаковете Italo на компанията NTV ще тръгнат от март 2012.
Reuters
Влаковете Italo на компанията NTV ще тръгнат от март 2012.
Ново поколение
NTV ще използва влаковете AGV, построени от френската транспортна и инженерна компания Alstom. "AGV няма да е първият влак, който ще се движи с тази скорост в Италия, но ще бъде най-модерният", коментира вицепрезидентът на Alstom Transport Бруно Сол-Ролан.
AGV са по-тихи и евтини за използване от предшественика им и освен това са по-просторни, защото моторите са под всеки вагон, а не в два локомотива в краищата на влака. "Новите ни клиенти не се интересуват от технологиите. Те искат да имат влакове за всекидневни пътувания и ги вълнува колко ще струва това", казва Сол-Ролан.
С появата на конкуренция държавните оператори се оглеждат за нови възможности и често влизат в съседни страни. Френската SNCF има 20% участие в NTV и разглежда компанията като потенциален вход към италианския пазар. Trenitalia пък заедно с френската група Veolia ще пусне първата частна влакова услуга във Франция.