"Морисън" остана основния кандидат за "Сейфуей"
По данни на "Уолстрийт джърнъл" "Уилям Морисън" и "Сейфуей" ще имат общ пазарен дял от около 20%, което ги поставя близо до "Сейнсбъри" и "Уол Март", но далеч от лидера "Теско". Все пак, за да бъде одобрено закупуването, "Уилям Морисън" трябва да продаде 53 от новозакупените магазини от веригата супермаркети, като сега анализатори очакват ценова война между "Сейнсбъри", "Уол Март" и "Теско" за тях. "Сейфуей" е толкова привлекателна заради доброто разположение на магазините й и скъпо струващите разрешения за строителство на нови сгради в гъсто населената Великобритания.
Миналата година "Сейнсбъри" и "Уол Март" обсъждаха да подадат заедно оферта за покупката на "Сейфуей", но преговорите се провалиха заради желанието и на двете страни да притежават по-голямата част от джойнт венчъра. Прогнозите на специалисти са, че финализирането на това закупуване ще засили интереса от страна и на институционални инвеститори, и на компании от бранша към продажбата на втората по големина британска верига от универсални магазини "Дебенхамс". (