На летище “София” беше представен новият Ан-140

На летище “София” беше представен новият Ан-140

Новият самолет Ан - 140 извърши демонстрационен полет над летище “София”. Преди това авиоексперти от Украйна представиха пред специалисти от бранша и инвеститори новата машина, считана за най-перспективния проект на украинската авиационна промишленост, създаден с активно руско участие.

Турбовитловият Ан - 140 е най-новият модел от серията, разработен и произведен от Харковското държавно авиационно производствено предприятие /ХГАПП/ и АНТК "О. К. Антонов", чиито представители придружаваха самолета.

Ан -140 превозва 52 пътника на разстояние до 2340 км и е предназначен за превоз на пътници и товари. Самолетът предлага комбиниран товаро-пътнически вариант със салон за 20 или 36 пътника и превоз на 3650 кг или 1650 кг полезен товар. Той е

много подходящ за регионални линии, като например до Тирана и Загреб, като целта е да замени остарелите самолети Ан-24, Ан-26 и Як-40, които присъстват в българската гражданска авиация от 1966 год., посочиха авиоeкспертите.

Според представители на български авиокомпании, сред които на “Еър София”, “Еър Нет”, “Хели еър”, “Бългериън Еър чартър“и други, самолетът е изгоден за наемане поради конкурентната си цена от 8 млн. долара, както и високите летателно-технически

характеристики. Според специалисти от Асоциацията на българските авиопревозвачи неговите експлоатационни разходи са приравнени с тези на останалите самолети от типа на АТР 42, чиято цена е около 14 млн. долара. Машината се предлага на всички видове лизинг - финансов и оперативен и включва обучение на летци и

авиационен персонал.

С поставянето на двата турбовитлови двигателя ТВЗ - 117ВМА-СБМ1, Ан -140 отговаря на всички международни стандарти по шум и икономичност и съответства напълно на стандартите на ИКАО /Международната въдухоплавателна организация/.

Самолетът е сертифициран по авиационните норми АП-25, които отговарят на изискванията FAR-25 на САЩ и JAR-25 за Европа, което му позволява да каца на всички международни летища. Системата му за техническо обслужване /ТО/ позволява да бъде използван без капитални ремонти за целия му срок на служба, който е 25 години или 50 000 кацания, обясниха авиоекспертите.

Салонът на Ан-140 е с оптимално разстояние между креслата, обемисти багажници и климатична система, които осигуряват комфорт на пътниците. Самолетът е с разработен комплексен план за експлоатационна поддръжка и има висока надеждност, твърдят специалистите от завода в Харков.

Делегацията, водена от Павел Науменко, генерален директор на Харковското държавно авиационно производствено предприятие /ХГАПП/, е на посещение у нас от вчера, като целта на визитата е да бъде представен самолетът Ан -140 за потенциални клиенти на територията на България. Главен инициатор и оранизатор на

мероприятието е фирма БАСА Авиейшън ООД, представител на ХГАПП в Централна и Източна Европа, и Българската аерокосмическа агенция /БАКА/.