Бизнесът вече печели от социално ангажирани реклами

Бизнесът вече печели от социално ангажирани реклами

Социално обвързаните рекламни кампании стават все по-популярни сред компаниите по света и в България.

Целта е фирмата да спечели имидж чрез създаване на емоционална връзка с потребителите. Това съобщиха експерти по маркетинг в четвъртък на семинар, организиран от фондация "Помощ за благотворителността в България" (ФПББ).

Маркетингът, свързан с кауза, е "симбиотична връзка, тъй като постига едновременно търговски и обществено значими цели", каза изпълнителният директор на фондацията Елица Баракова.

Над половината от мениджърите не са добре запознати с този тип дейност и само 6% са извършвали някога подобна кампания, сочи проучване на социологическата агенция "Алфа Рисърч".

Анкетата е осъществена в 160 български компании.

Причините на непознаването според социолога Владимир Тодоров са липсата на информация за ефекта от такава стратегия (31%), финансирането на такъв проект (21%) и сложността по организирането му (18%).

Според Тодоров обаче тези опасения намаляват при по-добре запознатите с този рекламен инструмент компании. Когато решават дали да предприемат благотворителност, две трети от анкетираните се ръководят най-вече от финансовото състояние на фирмата и конкретното предназначение на средствата. Други фактори, които оказват влияние, са конкретната сума на търсеното дарение, кой разпределя средствата, каква ще е ползата от тях и кой ще ползва парите.

Според Тодоров българските фирми не познават този модел и неговото прилагане и не разбират как той би повлиял върху техните икономическите показатели и имидж.

Сред успешните проекти за маркетинг с кауза на водещи компании в България специалистите посочват футболното първенство за малчугани "Данониада" на млекопреработвателната компания "Данон" и програмата за борба с рака на гърдата на "Ейвън козметикс - България". "Селект Дистилъри" финансираха по същия подход Държавния сатиричен театър и два дома за сираци, а рекламна агенция "Крес" промотира детските селища SOS и сдружение "Зрение". "Марките на любовта" и "Бригадата на любовта" са предстоящите проекти на "Саачи & Саачи", които ще опитат да помогнат на обществото да превъзмогне страха и песимизма си в днешното размирно време.