"Напстър" пръв атакува Европа
Американската компания за безплатен обмен на музика по интернет - "Напстър", вече предлага платената си услуга за онлайн музика на живо и във Великобритания, нанасяйки удар на основния си конкурент - "Епъл" и неговия продукт iTunes, съобщи Ройтерс. Първоначално дружеството ще инвестира 152 млн. долара, като се надява чрез успешно представяне в Европа да измести съперника си от неразработения онлайн пазар на Стария континент.
Победата над iTunes е от стратегическо значение за "Напстър", след като "Епъл" го изпревари на американския пазар миналата година и зае лидерската позиция в световната онлайн музикалната индустрия.
С навлизането на музикалния пазар във Великобритания, който е третият по големина в света, ръководството на "Напстър" се надява пред компанията да се отворят пътищата за навлизане и на другите пазари в Европа.
Основният конкурент на "Напстър" в страната - британският OD2, междувременно пък обяви, че ще намали цената за даунлоуд наполовина, за да се предпази от инвазията на американския гигант и да запази лидерската си позиция на стария континент.
Силната конкуренция на платените даунлоуд услуги е добър знак, че в най-скоро време пиратските продукти ще бъдат изцяло изместени от електронния пазар за онлайн разпространение на музика, коментират анализатори.
"Напстър" има подписани договори с пет водещи музикални компании, като каталогът му е най-големият в Европа, с общо съдържание от 500 000 песни с перспектива до един месец да достигне до 700 000, допълни още агенцията.