Световни гиганти очакват положителен обрат в бранша
Зад сегашния успех на музикалния пазар стоят няколко фактора, сред които е по-ефективната борба с пиратското разпространение на музика. Разрастването на електронните музикални магазини като "АйТюнс" (iTunes), "Напстър" (Napster) и OD2 е намалила негативния ефект върху печалбите, който имат разпространяваните по интернет нелегални музикални файлове. Увеличил се е броят на съдебните процеси срещу разпространители на нелицензирана музика. Големите компании са реагирали на заплахата от пиратство с по-добри технологии за защита на музикалните носители. Печалбите от продажбата на мелодии за мобилни телефони също компенсират част от загубите от нарушаване на авторските права. Според "Файненшъл таймс" общите инвестиции за борба с нелегалното копиране на дискове са 4.5 млрд. долара, а 2.4 млрд. долара са отделени за справяне с интернет пиратството.
Лидерите в музикалния бизнес планират и значително намаляване на разходите. Петте главни компании, "Юнивърсъл", EMI, "Сони мюзик" и BMG планират икономии от 1.3 млрд. долара. Скоро ще вземат мерки "Сони" и BMG, които след сливането си ще намалят годишните си оперативни разходи с 350 млн. долара и ще съкратят 2 хил. свои служители. Въпреки това представители на двете компании не възлагат всички надежди на сливането, посочвайки като пречки за развитие трудните икономически условия в Германия, Франция и Япония.