Луксозните автомобилни марки отчетоха рекордна година, БМВ остава лидер

Луксозните автомобилни марки отчетоха рекордна година, БМВ остава лидер

В "Бентли", част от портфолиото на "Фолксваген груп", също очакват рекордни продажби
Rеuters
В "Бентли", част от портфолиото на "Фолксваген груп", също очакват рекордни продажби
Трите най-популярни луксозни марки автомобили – БМВ, "Ауди" и "Мерцедес", отчетоха рекордни за историята си продажби през миналата година. Това става ясно от разпространени до медиите съобщения.
 
БМВ остава лидер в луксозни сегмент през изминалата година с 1 380 384 продадени автомобила, което е с 12.8% по-добър резултат от 2010 г. С останалите марки от група – "Ролс-ройс" и "Мини", които също постигат рекордни резултати, доставените автомобили са 1 668 982, а ръстът е 14.2 на сто.
 
"2011 година беше отлична за "БМВ груп". Определено постигнахме поставената цел да продадем над 1,6 млн. автомобила, а високото търсене на моделите ни продължава в целия свят.", коментира Иън Робертсън, член на борда на директорите на BMW AG, отговарящ за продажбите и маркетинга, по време на автомобилното изложение в Детройт. "Желанието ни е да продължим позитивната тенденция и занапред, с балансиран ръст на продажбите на всички пазари, като планираме през 2012 г. да останем най-успешният производител на премиум автомобили в света. Важен принос за постигането на тази цел ще има новото БМВ Серия 3", допълва Робертсън
 
 "Ауди" заема втората позиция в луксозния сегмент за миналата година със сключените 1 302 650 сделки, което е с 19.2 на сто по-добър резултат от 2010 г. За първи път в историята на марката най-големият пазар е Китай с 313 036 доставки.
 
"2011-та е година без аналог в историята на "Ауди": никога преди не сме привличали толкова много нови клиенти в рамките само на една година", коментира резултатите Петер Шварценбауер, член на борда на директорите на AUDI AG, отговарящ за продажбите и маркетинга. "С лансирането на новите ни модели, търсенето беше по-високо от очакваното, като най-приятно бяхме изненадани от резултатие в Европа и САЩ", добавя той.
 
"Мерцедес" също отчита най-добрата година по отношение на продажбите със сключени 1 260 912 сделки, или с 8% по-добър резултат от 2010 г. Предишната най-добра година за марката беше 2007 с 1 185 200 доставки.
 
Заедно с другите две марки от портфолиото на "Мерцедес" – "Смарт" и "Майбах" продажбите са 1 362 908 леки, което е със около 77 000 бройки повече в сравнение с рекордната 2007 година.