Шумът около името "Галъп" се поднови

Шумът около името "Галъп" се поднови

Американската компания за консултантски услуги "Галъп организейшън" информира чрез БТА и novinite.com, че няма да прави предизборни проучвания и екзитполове в България и предупреди, че всички данни, излизащи под името "Галъп", трябва да се приемат като неавтентични. "Тази компания е различна от "Галъп интернешънъл асосиейшън", чийто член е българската социологическа агенция, която единствена има правото под името "Галъп" да извършва проучвания на общественото мнение в България", коментира Кънчо Стойчев, един от директорите на агенцията.

В novinite.com се цитира съобщението, получено по електронната поща, от Кристофър Стюарт, глобал бранд мениджър на компания с име "Галъп интернешънъл". "Дневник" се свърза по телефона с Кристофър Стюарт и той обясни, че става дума за една и съща компания и тя се казвала "Галъп организейшън". На въпроса дали тяхната компания има някакви претенции към българската социологическа агенция Стюарт съобщи, че имало заведено дело "преди около две години в Софийския градски съд за използването на запазената марка "Галъп" без разрешение". Той добави, че чак сега отправят предупреждението си чрез медиите, тъй като наближавали избори у нас. Според Кънчо Стойчев обаче всичко това било несериозен шум. По думите му такова дело е имало преди шест години и е загубено от ищците.