Кризата принуди Индия да допусне чужди авиокомпании в местната индустрия

Кризата принуди Индия да допусне чужди авиокомпании в местната индустрия

Кризата принуди Индия да допусне чужди авиокомпании в местната индустрия
Reuters
Изправената пред криза авиоиндустрия в Индия получи най-накрая спасение преди ден, след като Министерството на авиацията обяви, че препоръчва на правителството да позволи на чуждестранни авиокомпании да купуват дялове до 49% в индийски превозвачи, съобщи Ройтерс.
В момента страната не позволява на чуждестранни авиокомпании да инвестират в местни, макар че инвеститори, които не са в авиобизнеса, имат право да държат общо до 49% от компаниите.
"Въпросът е да се позволи на други авиокомпании да участват в преките чуждестранни инвестиции. Обсъдих го с финансовия министър и той се съгласи", каза пред репортери министърът на гражданската авиация Аджит Сингх. "Осъзнаваме, че тези инвестиции са един от факторите, който ще позволи на индустрията да преживее сегашните финансови проблеми."
Работещите на загуба индийски авиокомпании се борят с високите цени на горивата, ниските цени на билетите и икономическото забавяне. Общият дълг на индустрията се очаква да стигне 20 млрд. долара за фискалната година, която приключва през март, се казва в доклад на министерството.
"Решението е приветствано. То вече закъснява много", коментира Капил Каул, регионалният управител на Центъра за авиация в региона Азия – Пасифик. "Това ще доведе до чужди и вътрешни потоци на средства към сектора", коментира Каул пред Ройтерс.
Милиардерът от САЩ Уилбър Рос за кратко инвестира в нискобюджетната авиокомпания SpiceJet през 2010 г. Така SpiceJet стана единственият индийски превозвач, получил голяма чуждестранна инвестиция в последните години.
British Airways се очертава като възможен кандидат за дял в компанията Kingfisher, от която през декември обявиха, че ще се присъединят към едно от големите световни обединения на авиокомпании – Oneworld – за да подобри конкурентоспособността и финансовото си положение.
"Сегашните загуби на авиокомпаниите правят цените им атрактивни", коментира Амбър Дъби от KPMG.