Намалените цени и лансирането на евтин модел върнаха "Харлей-Дейвидсън" на печалба

Намалените цени и лансирането на евтин модел върнаха "Харлей-Дейвидсън" на печалба

Намалените цени и лансирането на евтин модел върнаха "Харлей-Дейвидсън" на печалба
Reuters
Американският производител на култовите мотоциклети "Харлей-Дейвидсън" привършва 2011 година с печалба от 54.6 млн. долара, докато година по-рано беше на загуба с 42.1 млн. долара, съобщи агенция "Блумбърг". Основна причина за това са предоговорените заплати на работниците в заводите в Пенсилвания и Уисконсин, представянето на достъпния модел "Суперлоу", струващ 7999 долара, и свалянето на цените на предлаганите мотори.
През миналата година в САЩ гамата на "Харли-Дейвидсън" е можела да се купи средно с 12% по-евтино, докато в света цените са свалени средно с 11 на сто.
"Направихме доста. Представихме на пазара нови модели, които да привлекат нови клиенти, преразгледахме пазарното си поведение", обяснява пред "Блумбърг" изпълнителният директор на компанията Кейт Уондел.
Продажбите на мотоциклетите "Харли-Дейвидсън" са скочили с 12% през миналата година, като оборотът е бил 1.03 млрд. долара при 917.1 милиона година по-рано. Продукцията за износ е с 14 на сто повече, като са изнесени 233 117 мотора.