Във Великобритания спряха реклама на крем срещу бръчки заради използването на фотошоп
Британският комитет за рекламни стандарти (ASA) разпореди да бъде спряна реклама на крем срещу бръчки на L'Oreal, тъй като участващата в нея актриса Рейчъл Уайз била подмладена с помощта на компютърна обработка. Случаят бил разгледан след подадена жалба от депутата от либералната партия Джо Суинсън.
Според нея рекламата на крема Revitalift Repair 10, която се пуска в списания и вестници, заблуждава потребителя, защото на снимките Уайз е подмладена с използването на компютърни програми. Експертите разгледали случая и стигнали до извода, че наистина без фотошоп лицето на актрисата няма как да изглежда толкова гладко.
Вестник The Daily Telegraph припомня, че Джо Суинсън от години се бори срещу използването на обработени на компютър образи в реклами на козметични продукти. "Крайно време е производителите на козметика да спрат да правят потребителите на глупаци с техните фалшиви фотографии", коментирала решението на ASA депутатката.
L'Oreal за втори път си пати от Джо Суинсън. През юли беше спряна реклама на концерна заради разкрасения след компютърна обработка образ на Джулия Робъртс.