Facebook добавя реклами в мобилната си версия след месец

Facebook добавя реклами в мобилната си версия след месец

Facebook добавя реклами в мобилната си версия след месец
Reuters
Според нов слух социалната мрежа Facebook ще сложи реклами във версията на услугата за мобилен телефон през март, съобщава Financial Times. Те обаче няма да са традиционни реклами, а ще се появяват като Feature Stories – важни новини, които се появяват най-отгоре на стената на всеки потребител.
Този ход ще е изпитание за възможностите на Facebook да балансира интересите на своите акционери и клиенти. Инвеститорите искат компанията да поддържа бърз растеж на приходите, докато клиентите не желаят да получават твърде много рекламни съобщения на и без това малкия екран на мобилните си устройства.
При подаването на документи за първично публично предлагане миналата седмица от Facebook отбелязаха като минус за потенциалните инвеститори липсата на приходи от мобилната версия на услугата. Тя се ползва от половината от всички над 850 млн. потребители на сайта.
Компанията ще проведе специално събитие за рекламодатели на 29 февруари в Ню Йорк, на което се очаква да бъдат показани нови възможности за използване на услугата от корпоративни клиенти. Каролин Еверсън, бивш маркетингов директор в Microsoft и понастоящем вицепрезидент на Facebook по глобалните маркетингови решения, се очаква да разкрие нов дизайн на брандирани страници, базирани на интерфейса Timeline.
Facebook се опитват да накарат компаниите, които ползват платформата безплатно, да започнат да харчат повече за платени промоции. Освен това Facebook може да създаде допълнителни стимули за рекламодателите да слагат линкове, водещи отново към друга страница вътре в социалната мрежа, отколкото към външен сайт.
Освен всичко друго Facebook ще поработи и върху собствената си марка. Миналата седмица компанията нае бившия маркетингов директор на Levi Strauss Ребека ван Дик. Преди това тя е работила с Apple по рекламите на iPhone, iPad и iPod. Нейна е и идеята за кампанията на Nike "Just Do It".