Amazon задмина Samsung на таблетния пазар

Amazon е успяла да продаде 3.9 млн. таблета Kindle Fire през последното тримесечие на 2011 г., сочат данните на компанията за пазарни проучвания IHS.
По този начин водещият интернет портал за продажба на стоки Amazon се превръща във втория по-големина производител на таблети за цитирания период. Растящите продажби на Kindle Fire помогнаха на Amazon да завземе 14.3% от световния пазар, задминавайки Samsung.
Успехът на компанията е впечатляващ не само защото измества силен конкурент като Samsung от второто място, но и заради факта, че продажбите на Kindle Fire започнаха чак през месец ноември 2011 г. Освен това мобилното устройство все още не се продава на повечето големи европейски пазари.
Разликата с първенеца Apple, който е пласирал 15.4 млн. iPad-а за същия период, остава значителна. Въпреки това делът на Apple на пазара на таблети пада до 57% през четвъртото тримесечие на 2011 г. от 64% през предходното.
Анализаторите очакват Apple да затвърди своята лидерска позиция, когато пусне на пазара новата версия на своя популярен таблет.
Що се отнася до Kindle Firе, неговият дългосрочен успех до голяма степен зависи от това дали Amazon ще успее да изгради печеливша екосистема около набиращия популярност продукт. Цената на мобилното устройство е значителна по-ниска от тази на неговите конкуренти, а целта на Amazon е да печели от допълнителни услуги като достъп до различни видове съдържание.