"Мерцедес" разработил нова система за обдухване на предното крило

"Мерцедес" разработил нова система за обдухване на предното крило

Сложното предно крило на "Мерцедес" изпъкна още при представянето на W03
Reuters
Сложното предно крило на "Мерцедес" изпъкна още при представянето на W03
На пистата "Каталуня" се заговори, че в новият болид на "Мерцедес" е с интегрирана нова система за обдухване на предното крило, предаде пратеникът на списание ClubS1 Иван Тенчев.
Тя е развитие на познатия F-duct, но финландски колеги я кръстиха W-duct. Причината за новото означение е начина на оформяне на каналите. Въздухът от носа се насочва вътре в самото крило към задния му край и така се гасят вихрите зад крилото.
По този начин се подобрява челното съпротивление, а оттам и максималната скорост на правите. Има обаче и втора група канали в самото крило, променящи потока при различното движение на болида.
Системата не би трябвало да подлежи на санкция от правилата, защото е абсолютно пасивна, без никаква подвижност на елементите. Просто при различна скорост по различен начин се формират струите и наляганията - под и над крилото, както и около самото него.
Михаел Шумахер коментира във вторник, че избраната от тима му форма на носа, а и доста други решения са тези, които инженерите смятат за най-добри в техния случай и в крайна сметка за достигане на един резултат има много варианти, или както той точно се изрази "До Рим има много пътища".