"Мерцедес" разработил нова система за обдухване на предното крило

На пистата "Каталуня" се заговори, че в новият болид на "Мерцедес" е с интегрирана нова система за обдухване на предното крило, предаде пратеникът на списание ClubS1 Иван Тенчев.
Тя е развитие на познатия F-duct, но финландски колеги я кръстиха W-duct. Причината за новото означение е начина на оформяне на каналите. Въздухът от носа се насочва вътре в самото крило към задния му край и така се гасят вихрите зад крилото.
По този начин се подобрява челното съпротивление, а оттам и максималната скорост на правите. Има обаче и втора група канали в самото крило, променящи потока при различното движение на болида.
Системата не би трябвало да подлежи на санкция от правилата, защото е абсолютно пасивна, без никаква подвижност на елементите. Просто при различна скорост по различен начин се формират струите и наляганията - под и над крилото, както и около самото него.
Михаел Шумахер коментира във вторник, че избраната от тима му форма на носа, а и доста други решения са тези, които инженерите смятат за най-добри в техния случай и в крайна сметка за достигане на един резултат има много варианти, или както той точно се изрази "До Рим има много пътища".