Конкуренцията в сегмента мини се засилва

Конкуренцията в сегмента мини се засилва

Конкуренцията в сегмента мини на автомобилния пазар в България се засили сред появата приблизително по едно и също време на четири нови модела. "Шевролет Спарк", наследява произведения в над 1.3 млн. екземпляра "Матиз". Това всъщност е първият изцяло разработен от "Дженерал мотърс" модел, след като компанията купи закъсалия корейски автомобилостроител "Деу". Без да крие връзката си със своя предшественик, най-малкият "Шевролет" има изцяло променени лице и гръб. В тон с последните тенденции в автомобилния дизайн фаровете са нараснали, а в тях са интегрирани предните мигачи. Задните светлини също са с нова форма. Големи промени има в арматурното табло и интериора, който е решен в по-качествени материали.

Както и досега, моделът се предлага с два бензинови мотора, които след редица подобрения изразходват с 15% по-малко гориво. Базовият модел е с трицилиндров мотор с работен обем 800 кубика и мощност 58 к.с., а по-големият агрегат е еднолитров с 66 к.с.

Освен на традициите, отредили на "Матиз" първо място в мини сегмента у нас със 135 реализации през 2004 г. и 47 за първите пет месеца на тази година, "Спарк" ще разчита и на атрактивните цени, които тръгват от 13 280 лв. с ДДС. За разлика от своя предшественик амбициозният мъник ще се предлага с по-богат набор от екстри.

Богатото серийно оборудване е едно от основните оръжия на тримата конкуренти - "Пежо 1007", "Ситроен С1" и "Тойота Айго". Те са резултат на съвместен проект на трите автомобилостроителя и са базирани на една платформа. Въпреки че са "отраснали" заедно, трите коли имат свои индивидуалност, съобразена с последните тенденции в дизайна на "Пежо", "Ситроен" и "Тойота". Най-нетърпелив да се срещне с българския клиент беше 1007, който вече се "омъжи" за него на стилна церемония по представянето на модела, състояла се преди броени дни.

Най-малкото "Пежо" е еднообемен градски автомобил, с две странични електрически плъзгащи се врати. При 1007 компромис със сигурността няма и на европейските тестове за безопасност на EURO NCAP автомобилът получи 5 звезди. Колата може да бъде оборудвана с два бензинови двигателя - 1.4Е/75 к.с., 1.6Е/110 к.с., и един дизелов мотор - 1,4HDi/70 к.с.

Стартовата цена на модела у нас е 14 567 евро, а в рамките на автосалона вече са купени седем 1007-ци.

Посетителите на продължаващия до неделя автосалон могат да видят и "Тойота Айго", чието официалното представяне в България се очаква през месец септември. За разлика от 1007 япончето има и версия с 5 врати. Въпреки че е с дължина едва 3.40 м, за водача и спътниците му има достатъчно място в рамките на дългата 2.34 м колесна база. При пазарния си дебют мъника ще разчита на новия 3-цилиндров, 1-литров VVT-i двигател с 67 к.с., който харчи 5.5 л на сто в града и 4.6 при смесен цикъл. За цената обаче ще трябва да почакаме до пускането на "Айго" на пазара през есента.

Тогава се очаква и C1 на "Ситроен", който остава пълна мистерия за българския купувач, тъй като не беше показан на изложението. Досега се знае, че френският мъник има пропорциите на японското си братче. С1 ще се предлага с два двигателя - трицилиндров бензинов с работен обем един литър и мощност 54 к.с. и дизелов HDi с 54 к.с. мощност.

 

---------------------------

На автосалона можете да откриете талоните за играта "Прогнозирай изборите с вестник "Дневник", даваща ви шанс да спечелите над 500 атрактивни награди. Очаквайте до 19 юни всеки ден в "Дневник" най-актуалните новини от най-голямото автоизложение у нас.