Новото издание на The Wall представя по-различен поглед към златната ера на Pink Floyd

Легендарният концептуален албум на Pink Floyd от 1979 г. The Wall излиза тази седмица в две колекционерски издания, пише "Би Би Си".
Те са част от трилогията нови издания на албума, която започна с Discovery версията през 2011 г., включваща песните с подобрен звук, а сега завършва с Experience, където за първи път са събрани начални версии на голяма част песните в албума и Immersion бокссета, съдържащ общо седем диска, в които попада и заснетия по концепцията филм "Стената" на Алън Паркър ("Ангелско сърце") с участието на Боб Гелдоф.
Музикалният журналист, биограф на U2 и радиоводещ Нийл Маккормик, пише на страниците на британския в. "Телеграф", че изданията представят Pink Floyd в светлина, в която рядко са виждани - най-вече заради възможността да бъде проследен процесът на създаването на албума. Демо версиите на песните показват през какви радикални промени са преминали идеите на групата. Сп. "Ролинг стоун" коментира, че именно в разликите между началните идеи и завършената им форма си личи разривът между Дейвид Гилмор и еднолично възприелия ролята на лидер Роджър Уотърс, който през 2010 г. се завърна на сцената именно с турне, посветено на The Wall. Според Маккормик неговият талант едновременно е дефинирал музикалната елегантност на групата, но и унищожил хармонията в нея заради последвалите конфликти.
След огромния успех на турнето Роджър Уотърс продължава да концертира и през тази година. "В онзи период между 1980-1981 г. не си падах особено по-големите спектакли, но фактът, че създавахме театър на момента, направи нещата много по-различни. Сега се чувствам по-щастлив от всякога, когато свиря на стадион пред 50 хиляди души", казва Уотърс пред USA Today. "Получава се едно чувство на общност, на любов между присъстващите. Любимата ми част от концертите е, когато прожектираме снимки на загинали близки на феновете по време на война. Зад сцената съм се запознавал с някои ветерани и срещите са много емоционални."
Пет от включените начални версии на песните могат да се слушат свободно на сайта на "Телеграф". Трилогията е част от серията Why Pink Floyd?, преиздаваща ключовите албуми на групата.
Често описваният като рок опера The Wall е единадесетият албум в дискографията на британската формация и най-успешният й албум след Dark Side of The Moon. Той се появява през ноември 1979 г., а историята на песните е ориентирана към героя Пинк, базиран отчасти по образа на бившия член Сид Барет и личните преживявания на Роджър Уотърс и най-вече смъртта на баща му през Втората световна война. Главният герой на историята се затваря в себе си и се изолира от света и близките си. Но днес Уотърс не е толкова гневен.
"Оптимист съм за бъдещето, тъй като мисля, че прахът, който се хвърля в очите на хората, се разсейва покрай бързия начин, по който се разпространява информацията – това все повече затруднява задачата на онези, които не искат да виждаме истината", казва Уотърс.
В момента той е на турне в Австралия, след което предстоят концерти в Южна и Северна Америка. Последната дата на обиколката, започнала през септември 2010 г., е във Филаделфия в средата на юли.