"Луи Вюитон - Марк Джейкъб: Изложбата" бе открита преди няколко дни в Музея на декоративното изкуство в Париж и ще посреща посетители и желаещи да я разгледат до 16 септември. Изложбата показва две големи личности за луксозната модна марка - основателя Луи Вюитон и творческия й директор през последните 15 години - Марк Джейкъбс
"Луи Вюитон - Марк Джейкъбс: Изложбата" бе открита преди няколко дни в Музея на декоративното изкуство в Париж и ще посреща посетители и желаещи да я разгледат до 16 септември.
Изложбата показва две големи личности за луксозната модна марка - основателя Луи Вюитон и творческия й директор през последните 15 години - Марк Джейкъбс.Луи Вюитон започва да прави куфари и чанти през 1854 г., а Марк Джейкъбс твори за компанията от 1997 г. насам. Луи Вюитон усъвършенства способностите си за изработката на куфари и опаковъчни аксесоари като чирак в Maréchal's преди да основе собствена фирма през 1854 г., когато се самоопределя и като "специалист в опаковането на модите". Бизнесът му е бил доста сериозен, имайки предвид, че по това време на дамите им се е налагало да се преобличат по шест пъти на ден, което означавало, че при едно обикновено пътуване се случвало да носят по 30 различни чанти и куфари.
На снимката: Кутии и чекмеджета Louis VuittonМакар дрехите да навлизат най-силно в производството на марката след Марк Джейкъбс, те всъщност са част от развитието на фирмата от много отдавна.
На снимката: Рокли на Луи Вюитон.Изложбата прави паралел между двете най-ярки личности в историята на Louis Vuitton.
От едната страна е самият Вюитон, който преминава през индустриализацията на 19-и век, а от другата е Джейкъбс, който е свидетел на глобализацията на 21-и век.Изложбата използва и изложените в музея колекции от облекла, мода и аксесоари от 19-и век, която подсилва показаните на първия етаж куфари и чанти на Вюитон.
На отделна стена посетителите могат да разгледат какви са нещата, които една жена обикновено се е очаквало да носи по време на пътуванията си, когато Вютион е още млад, за да разберат от какво голямо значение са били по това време услугите на такъв тип специалист.Предизвикателството пред Марк Джейкъбс, когато той се присъедини към компанията през 1997 г., бе да върне обратно дамските и мъжките облекла в редиците на 143-годишната марка. Без да губи характерния стил и почерк на модната къща, Джейкъбс успява да възроди един творчески процес, в който марката успява да работи съвместно и с имена като Stephen Sprouse, Takashi Murakami и Richard Prince. Всички те успяват да превърнат Louis Vuitton в модна и творческа марка, която е стандарт в индустрията. На втория етаж в музея посетителите могат да разгледат всичко, свързано с култа на Джейкъбс в марката през последните 15 години. Светът на човека Марк е показан чрез някои от най-емблематичните му дизайни. На отделна стена се показват и видеа и части от филми, избрани лично от него с участието на Барбара Стрейзанд, Елизабет Тейлър, Дейвид Боуйи, Миучиа Прада и Питър Марино. В изложбата е включена и "пийп шоу" стая, където могат да бъдат гледани записи от абсолютно всички модни ревюта на "Луи Вюитон" през годините. Отделно видео прави колаж от всички излизания в края на ревюта на дизайнера Джейкъбс, които също показват не само неговата външна промяна през годините - маха дългата коса и става доста по-мускулест, но и увереността, която добива с течение на времето, разказва изданието Wallpaper. Част от "Луи Витон - Марк Джейкъбс: Изложбата" в Париж. Част от "Луи Витон - Марк Джейкъбс: Изложбата" в Париж. Част от "Луи Витон - Марк Джейкъбс: Изложбата" в Париж. Част от "Луи Витон - Марк Джейкъбс: Изложбата" в Париж.