Британска компания предлага шлем за виртуална реалност

Британска компания предлага шлем за виртуална реалност

Демонстрацията с новото оборудване за виртуална реалност е направена с играта на Valve - Half-Life 2.
Демонстрацията с новото оборудване за виртуална реалност е направена с играта на Valve - Half-Life 2.
Forth Dimension Displays е малко известна британска фирма, която обаче произвежда един от основните технологии за нашлемни дисплеи за бойните хеликоптери и изтребители. Те представляват малък екран с висока разделителна способност, които се разполагат в непосредствена близост до окото.
Компанията обаче е решила да реализира технологията и на гейминг сцената, съобщава технологичният блог TheVerge. Комплектът за виртуална реалност на Forth Dimension Displays включва шлем с два дисплея с висока разделителна способност, към него са прикрепени сензори за движение и жилетка с допълнителна електроника. Разработчиците използват дистанционното Move за PlayStation като основа за собствена игрална пушка, която се използва вместо контролер.
При демонстрацията те използват играта Half-Life 2 на Valve и резултатите са забележителни. Оборудването позволява на геймъра да се оглежда и придвижва във виртуалната среда, както и да се прицелва и стреля с модифицираната пушка. Така идеята за виртуална реалност съвсем скоро може да се окаже нормална част от ежедневието на компютърните играчи. Сегашното поколение екрани са с размери от един инч по диагонал и могат да възпроизведат 1 млн. пиксела всеки. В следващите версии обаче броят на пикселите ще бъде увеличен до 3 млн. за екран, което е и максимумът за възприемане от страна на човешкото око, допълват от Forth Dimension Displays.
Настоящата система е направена с подръчни материали плюс дисплеите на компанията. Но те обявяват, че все пак не произвеждат потребителска електроника и затова предлагат своята концепция на големите производители на конзоли и на игрална периферия. Чрез тях Forth Dimension Displays се надява да може тяхната технология да стане неизменна част от сегашните гейм контроли.
Изпълнителният директор на компанията Грег Труман коментира, че след като се намери партньор, ще са необходими около 12 месеца за масово производство на крайния продукт.