Проблемите в еврозоната свиха продажбите на Metro

Германският гигант Metro AG отчете спад в чистата печалба за изтеклата 2011 г. Тя е спаднала до 631 млн. евро при 850 млн. евро година по-рано. Приходите преди облагане с данъци са спаднали за годината до 1.47 млрд. евро от 1.63 млрд. евро през 2010 година, показва отчетът на компанията. Продажбите са се свили до 66.7 млрд. евро при приходи от тях за 67.3 млрд. евро за предходната 2010 г.
Продажбите на групата спадат леко с 0.8 на сто, но в местна валута - само с 0.2 на сто.
Дълговата криза в еврозоната, високата безработица и мерките за икономии в много европейски страни са довели до предпазливост от страна на потребителите, отбелязва в отчета си компанията. На предстоящото общо събрание на акционерите бордът на компанията ще предложи да бъде даден дивидент като този през миналата година – от 1.35 евро за обикновена акция.
За тази година в Metro очакват печалба около тази през миналата година. "2011 г. не беше много приятна за нас и нямаме основания да вярваме, че 2012 г. ще е по-добра", коментира Олаф Кох, изпълнителен директор на компанията.
През януари продажбите в родината на компанията и най-голяма европейска икономика – Германия, паднаха неочаквано. От друга страна обаче продажбите на дребно в Европа показват увеличение, въпреки че икономистите предупреждават, че продажбите зца тримесечието пак ще показват свиване. Metro оперира 2 200 магазина в 33 страни, но около 39 на сто от продажбите са в Германия.