С европейски пари отново ще се рекламират млечни продукти в чужбина

Европейският съюз е одобри шестата поред промоционална програма за рекламиране на характерни продукти. За прилагането й бе подписан договор от Държавен фонд "Земеделие" и Асоциация на млекопреработвателите в България, съобщиха от фонда. Програмата "Европейско свежо и безопасно" е за промоция на млечни продукти в трети страни и ще бъде насочена към пазарите на Австралия и Обединените арабски емирства.
Срокът за изпълнение е три години, с разпределен бюджет от приблизително 3.5 млн. евро за трите годишни фази от изпълнението на договора.
Ще бъдат рекламирани основно бяло саламурено сирене, кашкавал и кисело мляко. Това е втората програма, която ще се прилага от Асоциацията на млекопреработвателите в България.
Първата - "Европейско сирене, моля" - приключва в края на април след тригодишно изпълнение.
ЕС предоставя половината от бюджета на програмата, 30 на сто са съфинансиране от ДФ "Земеделие", а получателят осигурява останалите 20 на сто от средствата.
Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да се разработват от сдружения на производители или производители и търговци. Те кандидатстват в Министерството на земеделието и храните, а документите се подават всяка година в срок до 15 април /1-во представяне/ и 30 септември /2-ро представяне/.
Постоянната консултативна комисия към аграрното ведомство определя кои програми да бъдат предложени за утвърждаване от министъра на земеделието и храните и след това - изпратени за одобрение от Европейската комисия.
Договорите се сключват с фонд "Земеделие" до 90 дни от датата, на която е обявено решението на ЕК. Сдружението или асоциацията внасят гаранция за изпълнение на ангажимента в полза на фонда в размер на 15 процента от максималното годишно финансиране по програмата.