Нов скандал около "синята зона" във Варна

Нов скандал около "синята зона" във Варна

Нов скандал около "синята зона" във Варна
Измамници се представят за служители на общинската фирма "Паркинги и гаражи"във варна и предлагат годишен абонамент за паркиране в синята зона срещу 130 лв. За това съобщи председателят на Съвета на директорите на дружеството Мирослав Михов.
В специално писмо до медиите днес той припомни, че продажбата на стикери за абонамент и таксуването в синята зона, ще започне през май. "Към момента никой не е упълномощен да продава такива. Затова призоваваме гражданите да бъдат бдителни, за да не станат обект на измама", гласи част от текста на писмото.
Според Михов разпространението и продажбата на стикерите и талоните за паркиране в синята зона на Варна ще бъде предшествано от информационна кампания. През следващата седмица "Паркинги и гаражи" ЕАД ще обяви адреса на сайта си, както и телефоните, на които варненци ще могат да получат цялата информация, която им е необходима.
Как ще работи "синята зона"?
Още през февруари кметът на Варна Кирил Йорданов обяви, че в града започва поетапно въвеждане на "синя зона" за паркиране. В средата на март беше обявено, че 187 места за платено паркиране вече са обособени на ул. "Русе", бул. "Чаталджа",ул. "Цар Асен" и пред сградата на Областна администрация на ул. "Преслав".Там преди няколко години вече бяха монтирани автомати за таксуване, които така и не заработиха.
Казана дума...

Кирил Йорданов на 25 ное 2009г:
"На този етап реализацията на така наречената "синя зона" във Варна е отложена. Идеята е да се кандидатства за европари за изграждането й".

Кирил Йорданов, октомври 2011г.:
"Варна е на години от въвеждането на синя зона."

Коста Базитов, зам.-кмет на Варна:
"
"За да има синя зона, е необходимо първо да бъде приет общ устройствен план, какъвто Варна все още няма, а след това да се направи генерален план за организацията на движението"
 
Според кмета на Варна "синята зона" трябва да функционира от 9 до 19 ч. в делнични дни. В останалото време паркирането ще бъде безплатно. Най-ниската такса за паркиране ще е 0,50 лева и ще осигурява престой до половин час. Намаление за по-продължителен престой няма да има. "Гражданите, живеещи в тези райони, ще могат да ползват специални разрешителни за паркиране, като месечната такса за един автомобил ще бъде 10 лева", каза Кирил Йорданов. Няколко месеца по рано, пак по същия повод той обясни, че на варненците, които живеят в централната част на града, ще им се наложи да плащат за този лукс.
Платен става и паркингът на жп гарата във Варна. Неговият капацитет е за 80 автомобила. Едночасов престой там ще струва 2 лв., а всеки следващ по лев дори ако не е завършен. За 24 часово паркиране ще се плащат 12 лв.,
Автомобилите, чиито собственици са паркирали, без да платят таксата си в "синята зона" ще бъдат блокирани със скоби, а тяхното сваляне ще струва 20 лв. Освобождаването на колата ще става след обаждане на един от двата телефона 052/50 55 97 или на 0885 422 622.
"Средства, събрани от паркинг-автоматите, както и от глоби ще влизат в общинския бюджет. Очакванията са сумата да достигне 300 хил. лв. годишно, които щели да бъдат използвани за пътни ремонти", уточни Йорданов.
По думите му на година постъпления от т.нар. "паяци" са около 150-160 хил. лева. "Ако и тази година са толкова, планираме да купим още един нов паяк на стойност около 120 хил. лева", каза кметът на Варна.
Скандал след скандал
"Синя зона" в града вече стана повод за един от най-големите скандали в миналогодишната предизборна кампания. Хиляди информационни брошури бяха раздадени по улиците на града в първия работен ден на октомври. Те насрочиха влизането в сила на "синя зона за паркиране за 24 октомври – ден след първия тур на изборите.
Според текста на листовките зоната трябваше да е "част от проекта на общинската администрация за модернизация на транспортната схема" във Варна. Пълната информация за това как ще действа тя можеше да бъде намерена и на два сайта в интернет (www.parkingiigaraji.bg и www.mobipark.bg).
Вместо да станат част от решението на сериозен проблем обаче, листовките предизвикаха суматоха, в която се оказаха намесени досегашният кмет на града Кирил Йорданов, местният активист на ГЕРБ и сегашен общински съветник от партията Марио Шиваров, както и телевизионният водещ Неделчо Михайлов, лидер на свързваната с "Химимпорт" партия "Движение нашият град".
Само ден след избухването на скандала, двата сайта бяха блокирани, а разпространените листовки наречени от зам. кмета на града Коста Базитов "груба фалшификация, с която "общинската администрация, общинския съвет или общинските фирми във Варна нямат нищо общо". Думите му обаче бяха опровергани още същия ден от съдържанието на Търговския регистър.
Публикуваните там документи за няколко фирмени регистрации преждевременно разкриха технология на старателно подготвяна схема за приватизация на "синята зона" във Варна.
Ха насам, ха натам...
Информацията за започнали измами с продажбата на талони за паркиране в "синята зона" във Варна, съобщена днес беше приета от жителите на града като продължение на скандала. Много от гражданите недоумяват и как позицията на кмета по отношение на въвеждането й се е променило веднага след като с подкрепата на ГЕРБ спечели четвърти пореден мандат? В хода на предизборната си кампания през октомври миналата година Йорданов заяви: "Варна е на години от въвеждането на синя зона."
"За да има синя зона, е необходимо първо да бъде приет общ устройствен план, какъвто Варна все още няма, а след това да се направи генерален план за организацията на движението", обясни преди време и зам. кметът на града Коста Базитов. За сега нито едно от тези условия не е изпълнено.