RIM показа Blackberry 10

RIM показа Blackberry 10

RIM показа Blackberry 10
CNET
Канадската технологична компания Research in Motion демонстрира вчера прототипи на бъдещата си мобилна операционна система BlackBerry 10 заедно с устройство, което я ползва, съобщава интернет порталът CNET.
Обновяването на софтуера и хардуера е ход, с който RIM се надява да върне "модерността" на устройствата си, които през последната година отбелязват постоянен спад в продажбите и доведоха до редица рокади в ръководството. Именно новият изпълнителен директор Торстен Хайнс проведе и представянето на новите продукти на компанията.
Операционната система Blackberry 10 ще въведе познатият от таблета Playbook интерфейс и при смартфоните, като впечатление прави изоставянето на марковата за компанията концепция за ползване на хардуерна клавиатура. Прототипното устройство, на което бе демонстрирана новата платформа, разполага с 4.2-инчов сензорен екран и форма, много по-близка до конкурентните модели на Apple, Samsung и HTC, отколкото до "типичното" Blackberry.
В чисто софтуерно отношение Blackberry 10 предоставя няколко интересни нововъведения като интеграцията на речник с често употребявани думи в клавиатурата, който "предполага" какво потребителят пише и му предоставя възможността да довърши мисълта си само с едно движение на пръста, вместо да дописва думата докрай.
Приложението за управление на вградената камера също е иновативно – то прави серия от снимки преди и след натискането на "спусъка" и по този начин предлага възможност за "връщане на времето" с цел коригиране на кадъра. Така ако на групова снимка един човек е мигнал, то камерата може да вземе лицето му от секунда по-рано и по този начин да произведе по-добра крайна снимка.
Въпреки очевидната крачка в правилната посока, която RIM прави с Blackberry 10, пазарните анализатори не са впечатлени. Колин Гилис, експерт от агенцията BGC Partners, заявява в интервю за Economic Times, че "презентацията на RIM единствено напомни за затруднението, в които компанията се намира, но не предлага реален изход от него".
"За да си купуват хората телефони Blackberry първо разработчиците на приложения трябва да повярват в платформата и да създадат критичен обем от съдържание за нея – нещо, което изглежда все по-малко вероятно", добавя Гилис.