Производителите на сокове масово пускат нови опаковки
Производителите и вносителите на сокове масово пускат нови опаковки, показват най-новите тенденции на пазара на безалкохолните напитки. Голяма част от продуктите вече са с променен дизайн, някои от марките се предлагат с по-богат асортимент и в повече разфасовки. В началото на летния сезон се забелязва също така стремежът на някои вносители да наложат своите продукти в търговската мрежа.
Новостите се въвеждат от най-големите представители на сектора като "Кока-Кола ХБК България", "Агрима", ВВВ, "Флорина" и др. Българските компании "Флорина" и ВВВ реализираха вече плановете си и представиха на пазара сокове в новата опаковка "Тетра призма" (Tetra Prisma). "Флорина" пусна напитки в 330 мл, а ВВВ поднови дизайна на целия си асортимент на соковете от 1 л. В момента компанията предлага и малки сокчета в опаковка от 250 мл с вкус на червен и обикновен портокал и др.
В средата на май 2004 г. "Кока-Кола" започна да развива новата категория на студените чайове с "Нести" (Nestea). За новия сезон сега компанията разнообрази разфасовките и опаковките на напитката. На международно ниво продуктът се лансира като общ проект на "Нестле" и "Кока-Кола", а производството и дистрибуцията му в България се ръководи от "Кока-Кола ХБК България".
Студеният чай се прави в производствените центрове на компанията в Пловдив и Ботевград. През миналата година "Нести" се продаваше в стъклена бутилка от 250 мл и в РЕТ бутилка (полиетиленова) от 0.5 л. От май тази година компанията пусна напитката в новата картонена кутия "Тетра пак" от 1 л.
Другият продукт на "Кока-Кола" - соковете "Капи" (Cappy), също е разнообразен за новия сезон. В началото напитката се лансираше масово в стъклените бутилки от 250 мл. В момента на пазара има осем вкуса в картонена кутия от 1 л. Последният продукт - сок круша, беше пуснат преди седмици.
До една-две седмици е предвидено на пазара да има нови вкусове на соковете "Присън" (Prisun), съобщиха от производителите на напитката - "Агрима". Това ще е сок с вкус на праскова в РЕТ опаковка от два литра. Напоследък компанията разнообрази значително предлагания от нея асортимент и в момента соковете "Присън" се продават в пет вкуса в картонени кутии от 1 л и близо десет вкуса в РЕТ опаковки от 2 л. За новия летен сезон "Агрима" пусна и четири вкуса в РЕТ опаковки от 0.5 л.
------------------------
Няколко вносни безалкохолни напитки се стремят да стабилизират позициите си на пазара в България, който в момента се характеризира с малкия си обем и многото играчи. Това са най-вече сокове, които са произведени в страните от Източна Европа. Най-масово от тях в момента се налагат продуктите "Тимбарк" (Tymbark) на полската компания "Маспекс" (Maspex). Според Асен Асенов от компанията вносител "Топ груп" увеличението на продажбите за една година е три пъти. Силният ръст е характерен за продуктите, които са нови на пазара. През летния сезон с марката "Тимбарк" на пазара ще се предлага новата серия зеленчукови напитки и сокове с фибри.