Carrefour напуска Гърция, бизнесът й в България вече е само на Marinopoulos

Carrefour напуска Гърция, бизнесът й в България вече е само на Marinopoulos

Carrefour напуска Гърция, бизнесът й в България вече е само на Marinopoulos
Reuters
Базираната във Франция търговска група "Карфур" (Carrefour) продава бизнеса си в Гърция и местното съвместно дружество минава изцяло в ръцете на гръцкия партньор Marinopoulos.
Веригата Carrefour вече ще е франчайз на най-голямата търговска компания в Европа. В резултат на сделката французите поемат 220 милиона евро загуба.
На практика това означава, че магазините Carrefour в България, както и в Кипър, Албания и други балкански страни, вече ще оперират като ексклузивен франчайз. Съвместното гръцко-френско дружество Carrefour Marinopoulos бе основано през 1999г. и ще продължи бизнеса си в тези държави, като френският гигант ще предоставя продукти срещу такса.
Това засяга 41 хипермаркета, 287 супермаркета и 479 търговски обекта само в Гърция и Кипър.
Reuters коментира, че новината е поредното свидетелство колко трудно става за фирмите да вършат работата си в страна, където търсенето се срина заради дълговата криза и с растяща неяснота дали ще успее да се задържи в еврозоната. Миналия месец британската Marks & Spencer обяви, че поема близо 45 млн. паунда загуби от бизнеса си в Гърция.
В първото тримесечие продажбите на Carrefour намаляха с 16% в Гърция. Компанията, която е втората по големина в света след  Wal-Mart, е постигнала 2.2 млрд. евро продажби, но според анализаторите на банка Espirito Santo това не е помогнало да се избегнат около 40 млн. евро загуби.
"Това не е лошо решение, въпреки че им струва пари", казва анализаторът Лоурънс Хофман от Oddo Securities. "Доста позитивен ход. Гърция беше бреме за тях. Ангажирани са с други проекти и е по-добре да се концентрират в спасяването на френския си бизнес", допълва друг негов колега.
Продажбата е едно от първите решения на Жорж Пласа - новия ръководител на Carrefour, който трябва в понеделник да се срещне за пръв път с акционерите и да им обясни как смята да измъкне компанията от проблемите със свитото търсене в Европа.