Ново сдружение на автосервизите ще налага стандарти за качество

Сервизите за ремонт на застраховани катастрофирали коли ще разработят общи критерии за качество на работата и квалификация на персонала си. С тази идея над 60 сервиза в страната се обединиха в Национална асоциация на сервизите, извършващи авторепаратура (НАСАИ).
"Все още работим със застрахователите по наредба от 1972 г. Автомобилите са много по-сложни, използват се специални материали и компютри, а ние ги приравняваме към ремонти на млади москвичи и волги", коментира Атанас Генов, председател на НАСИА.
Целта на асоциацията е да облекчи работата на застрахователите при оценката на щетите и да даде възможност на всеки собственик сам да избира къде да бъде извършен ремонтът.
Асоциацията ще изготви публичен списък на сервизите - нейни членове, къде се намират, какви услуги предлагат и каква е квалификацията на персонала. Преди това сервизите ще бъдат оценени по общо 131 обективни критерия с различна тежест според това как се управляват, как общуват с клиента и каква е технологичната им база.
"Много малък брой от ползвателите на сервиза знаят какво се случва зад стените му с техния автомобил. Веригата е така изградена, че от момента, в който платите автокаско, до момента, в който си получите автомобила, не знаете какво става с него. Ние също не знаем", заяви Емил Нотев, член на Управителния съвет на НАСИА.
По думите му целта на асоциацията е да гарантира това качество и безопасност, на което колата е отговаряла при излизането си от завода-производител.