Гостоприемството е акцентът на новото алтернативно лого на България

Гостоприемството е акцентът на новото алтернативно лого на България

Логото на Мария Етрополска, което спечели конкурса "Лого на България за 1 лев".
Организаторите
Логото на Мария Етрополска, което спечели конкурса "Лого на България за 1 лев".
В Betahouse Sofia, новооткритото работно пространство за творци на свободна практика, беше представен победителят в алтернативния конкурс за ново графично лого на България "Лого на България за 1 лев".
Конкурсът, организиран от фондация "Идентичност за България", бе спечелен вчера от Мария Етрополска, която от няколко години се занимава с уеб и графичен дизайн. Авторката сподели, че основната идея, заложена в красивия стилизиран надпис "България" с житен клас в ролята на буквата "л", е гостоприемството, с което сме известни. Житният клас е препратка към българската традиция гостите да се посрещат с хляб и сол. В логото присъства и надписът "welcome home" заради представата, че караме всички да се чувстват като у дома си.
Поради малките разлики във финалните резултати бяха раздадени и втора и трета награда. Второто място беше заето от дизайнерката Елица Илиева, а третото - от Йорданка Порязова.
Алтернативният конкурс за лого на България беше организиран, след като Министерство на икономиката, енергетиката и туризма обществена поръчка за изработване на ново туристическо лого на България и брандинг стратегия на стойност 2.264 млн. лв.
На събитието бяха представени всички 46 селектирани и достигнали до финалното оценяване лога от над 70 изпратени от дизайнери и непрофесионалисти. Преобладаващите цветове в предложенията са червено, зелено, синьо и жълто.
На награждаването присъстваха двама от членовете на журито, оценявали творбите - Боряна Зафирова, мениджър на Sofia Design Week и Теодор Лихо, преподавател по рекламен дизайн в Национална художествена академия.
Постигналите най-високи резултати лога могат да бъдат видяни на сайта на фондация "Идентичност за България".
Наградата на победителката беше символична - 1 български лев. На своя сайт организаторите обясняват, че наградата е такава, защото са фондация и не могат да си позволят да предоставят "награда от 2.264 млн. лв. (без ДДС) и защото дизайнът на логото на България не трябва да бъде провокиран с огромна парична награда."