Интернет потреблението в България расте с бързи темпове

Над 75% от градското население на възраст между 18 и 65 г. използва редовно интернет. Една четвърт от този дял прекарва по над 5 часа в мрежата всеки ден. Това сочат данните от изследването DigiTribe Report, направено по поръчка на "Публисис МАРК Груп".
Като страна в топ 10 на държавите с най-бърз интернет достъп, България започва да отбелязва все по-голям ръст на онлайн потреблението. Неговите темпове на развитие ще бъдат изследвани на всеки шест месеца от "Публисис МАРК Груп", съобщиха от компанията.
Проучванията DigiTribe Report ще разглеждат всички аспекти на интернет потреблението у нас. Първото изследване е готово и показва, че ползването на глобалната мрежа от българските потребители става все по-интензивно.
Освен интернет пенетрацията, расте и употребата на мобилни устройства. Над 20% от потребителите влизат в интернет от своите смартфони. Други 5.4% използват таблет за онлайн сърфиране, показва проучването.
"Мобилните устройства ще бъдат все по-използвани ежедневно за забавление, онлайн търсене и достъп до социални мрежи. Това не вещае смърт за настолните компютри и лаптопи, но те по-скоро ще бъдат предимно за работа", коментира Христо Ласков, Digital Planner в "Публисис МАРК Груп".
Една от топ дестинациите на българските потребители остават социалните мрежи. Над 85% от тях родовно посещават някоя от тези онлайн общности. Лидер, разбира се, е Facebook, който се посещава ежедневно от 73.8% от българските потребители. На второ място е Google+, който регистрира ежедневните посещения на 32.8% от българите.
Най-активната възрастова група във Facebook е тази на 19-25-годишните. 88.9% от тях отварят своя акаунт в социалната мрежа поне веднъж на ден.
Противно на очакванията обаче, всички останали възрастови групи също отбелязват голяма активност в социалната мрежа. Най-малък е дялът на хората над 45 години, от които "едва" 62.3% влизат във Facebook всеки ден.
Изследването показва и колко е важно за компаниите да поддържат свои страници в интернет. 81.1% от българските потребители на Facebook смятат, че компаниите с информационно присъствие в социалната мрежа са в крак с новите технологии. 67% признават, че корпоративните страници помага за изграждането на доверие.
Интернет пазаруването също набира голяма популярност. 70.9% от българските потребители са закупили стоки или услуги посредством онлайн магазин през последните някоко месеца. Най-много се купуват дрехите, следвани от книгите и билетите за културни събития, концерти и кино.
Противно на мрачните прогнози, блоговете не се маргинализират покрай инвазията на социалните мрежи. Проучването показва, че 70.3% от активните потребители посещават блогове. 9,3% от хората го правят по веднъж на ден, 15% - 3-4 пъти седмично, 17,5% - 1-2 пъти седмично, а 21,6% - по-рядко от веднъж месечно.