Станциите от втория метродиаметър са готови. Това показа инспекция на столичния кмет Йорданка Фандъкова и министъра на транспорта Ивайло Московски на спирките от "Лъвов мост" до "Надежда". От днес работят и две от новите 18 мотриси, а останалите 16 ще заработят до октомври.
Станциите от втория метродиаметър са готови. Това показа инспекция на столичния кмет Йорданка Фандъкова и министъра на транспорта Ивайло Московски на спирките от "Лъвов мост" до "Надежда". От днес работят и две от новите 18 мотриси, а останалите 16 ще заработят до октомври. Спирката на "Лъвов мост" изглежда като стара жп гара - с характерни улични лампи и атмосфера. Тя и най-голямата по-обем от всички станции на метрото в София, обясни директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев. Станцията се намира точно под "Лъвов мост", както и под реката в района Поръчката за новите мотриси е на обща стойност 153 млн. лв. и се финансира от оперативна програма "Транспорт", съобщи Московски. По думите му влаковете и вагоните са изключително модерни, качествени, с всички нови технологии, спестяващи енергия. Те са произведени в Русия, но са оборудвани с японска техника, обясни Фандъкова. Последната станция от втория метродиаметър е "Надежда". В дизайна й се наблюдават модерни елементи. Един от тях е пано в долната част на стените, на които се виждат нарисувани мъжки и дамски обувки. Стараем се всяка станция на метрото да има собствен облик, обясни Стоян Братоев. По думите му около 2-3% от работата и средствата са отишли за дизайна на станциите. По-големите усилия са били насочени към изграждането на тежки, сложни конструкции по сложни методи. Метрото има 28 системи за управление и функциониране, като всички са завършени, каза още Братоев. През август ще започнат комплексни изпитания. Лъвовете в едноименната метростанция са произведени от фирма по снимки на лъвовете на самия мост. Размерът е едно към едно, похвали се Братоев. Дължината на втората линия е 11 километра. Между станциите "Сердика" и "Сердика 2" ще има подземна връзка, каза още Братоев. Връзката все още се изгражда Според Ивайло Московски метрото е истинска алтернатива на постоянния растеж на цените на горивата. "За следващия програмен период за метрото се надяваме, че ще има може би около 700-800 млн. евро, за да се продължи работа по третия метродиаметър", добави той. Все още текат преговори за следващия програмен период за европрограмите 2014-2020 г. За този програмен период за метрото са похарчени 2.039 млрд. евро. Московски заяви, че са договорени 95% по програмата, а около 34% са реалното разплатени средства. Фандъкова каза, че строителството не прекъсва и върви паралелно с намирането на финансиране. През 2013 г. ще се работи вече до Бизнес парка, добави тя. "След пускането на бул. "Ломско шосе" видяхме, че София може да изглежда по различен начин от "Обеля" до бул. "Мария Луиза", каза още Фандъкова. Според нея ремонтът там трябва да се случи навсякъде - "с изцяло нови булеварди, осветление, велоалеи, тротоари и паркинги". Станциите от центъра към "Надежда" са в следната поредност: "Лъвов мост", "Централна жп гара", "Мария Луиза", "Хан Кубрат" и "Надежда". Вторият метродиаметър ще бъде готов на 30 август, каза още Фандъкова. Все още не е съобщена официална дата, на която новите станции ще бъдат открити. Очаква се от "Черни връх" до "Надежда" да се стига за 15 минути. От центъра към "Надежда" ще се стига за 8 минути, съобщи Братоев. Разширението на първият лъч на софийското метро - участъка от "Цариградско шосе" до летище София, ще започне в началото на есента, съобщи пред "Капитал Daily" Братоев. Вече са изпратени писма за сключване на договорите с победителите в две от позициите в търга - обединенията "Станилов – Метропроект" и "Метро Дружба". Проектът ще е готов до края на август, но датата на откриването все още не е определена, защото се съгласува с визитата на шефа на Еврокомисията Жозе Барозу.