С 1-2 минути по-рядко ще преминават някои автобуси в София

С 1-2 минути по-рядко ще преминават някои автобуси в София

Водят се преговори да се прекратят договорите с всички частни превозвачи
Водят се преговори да се прекратят договорите с всички частни превозвачи
С 1-2 минути ще бъдат увеличени интервалите на преминаване на автобусите от някои линии. Това е една от промените в градския транспорт в София за 2013 г., която ще засяга само вътрешноградски маршрути, по които превозват частните транспортни фирми "Карат - С", "Юнион Ивкони" и "Еридан Транс".
Километри
Целта е да бъде свит общият сбор километри на транспортната задача на наземния транспорт за 2013 г.- автобуси, трамваи и тролеи. За тази година са предвидени да бъдат изминати 59 098 000 км спрямо 60 362 000 км през 2012 г., казаха за "Дневник" от Центъра за градска мобилност.
"Карат - С" обслужва още 24 линии, "Юнион Ивкони" - 6 линии, и една има "Еридан Транс". Все още не е уточнено точно по кои маршрути ще има по-рядко автобуси.
От дружеството уверяват, че на практика промяната не би трябвало да се усети от пътниците.
"Тази промяна вече ще се отрази на качеството на услугата", каза пред "Дневник" общинският съветник от БСП Георги Свиленски, който е член на комисията по транспорт. Според него и няколко минути повече чакане на спирката са проблем.
Същевременно се предвижда увеличение при "Метрополитен" заради реализирания проект на втория диаметър - от 2 548 000 км на 3 419 000 км. Там и цената на изминат километър е по-висока - 13.67 лева без ДДС на километър. При наземния транспорт сумите варират от 2 до 4 лева на километър, като там повече пари се плащат за обслужваните от частните фирми линии.
С 1-2 минути по-рядко ще преминават някои автобуси в София
Транспорт минус едно
След гафа за милиони в градския транспорт в София от края на 2012 г. от общината дадоха обещания за промени във финансирането на все така задлъжнелия Център за градска мобилност. Дори като един от приоритетите в бюджета за тази година ресорният зам.-кмет Дончо Барбалов е заложил реформа именно в транспорта.
Бюджетът за транспорт през 2013 г. е 310 млн. лева. От тях 96.1 млн. лева е общинската субсидия. Толкова в крайна сметка бяха средствата и през 2012 г., каза пред "Дневник" зам.-кметът по финансите Дончо Барбалов. На практика обаче сумата трябва да е поне 120 млн. лева, за да стига за предвидената транспортна задача.
Намалението направи преди няколко години бившият зам.-кмет по финансите Минко Герджиков. Като резултат в момента просрочените задължения на Центъра за градска мобилност към общинските и частните превозвачи е над 85 млн. лева към края на 2012 г.
Тази година обаче се предвижда да бъде спряно натрупването на задълженията, а след това ще се обмисля как да се изчистят старите задължения. Това ще стане с по-голяма събираемост на собствени приходи, като за тази година са предвидени близо 56 млн. лева. Ще се плаща и само за предварително определени километри с превозвачите.
От продажба на карти и билети се очакват 108.5 млн. лева. От държавния бюджет - 27.9 млн. лева, а от платеното паркиране ще бъдат прехвърлени 21.7 млн. лева.
С 1-2 минути по-рядко ще преминават някои автобуси в София
Край на частните линии
Започнали са разговори да бъдат прекратени и договорите на частните превозвачи по обслужването на автобусни линии, след като през есента се разбра, че за малко общината не плати 3.2 млн. лева вместо около 600 хил. лева лихва по договор с "Карат - С".
В момента парите не са платени, но преговорите продължават. Започнали са разговори и с останалите фирми за цялостно прекратяване на договорите, каза Георги Свиленски. Целта е наземният транспорт да се върне отново в общински ръце.
По времето на кмета Бойко Борисов, който сега е премиер, някои линии бяха дадени на частни превозвачи, защото общината не можеше да купи нови автобуси. Сега вече има възможност да изплаща лизинг договорите на вече купените от частните превозвачи транспортни средства. Има пари и сама да обслужва маршрутите.