Новият Kindle Fire ще показва реклами

Новият Kindle Fire ще показва реклами

Kindle Fire HD 8.9".
Kindle Fire HD 8.9".
Миналата седмица изпълнителният директор на Amazon Джеф Безос анонсира новите хардуерни предложения на компанията – таблети и електронни четци от серията Kindle.
Малко след това стана ясно, че новите собственици на Kindle Fire HD ще бъдат облъчвани с реклами. Първоначалната идея на производителя е била потребителите да не могат да спират излъчването на кратките рекламни послания, но през уикенда изпълнителният директор на компанията обяви, че всеки, който желае, ще може да се отърве от тях срещу еднократна такса от $15.
"Искаме да съобщим, че към Kindle Fire HD ще има допълнителна възможност за отписване от реклами, която ще струва $15. Ние знаем от опита, който имаме с Kindle, че повечето ни потребители обичат нашите специални оферти и много малко хора избират да се отпишат от възможността да получават реклами. Ние сме щастливи да предложим на потребителите възможността да избират сами", коментират от Amazon в съобщение, разпространено през почивните дни.
Възможността за отписване ще бъде достъпна за собствениците на всички версии Kindle Fire. 
През последните две години цените на таблетите спаднаха драстично. Причината за това, от една страна, е голямата конкуренция, но, от друга, е бизнес моделът на компаниите, които произвеждат тези устройства. Той се крепи върху последващите покупки, които потребителите правят, след като се сдобият с мобилно устройство – за софтуер и услуги.
За момента рекламите, разпространявани от хардуерните производители, не са се настанили трайно върху екраните на таблетите. Борбата за намаляване на цената на преносимите мобилни устройства обаче може да принуди все повече производители да прибегнат към рекламите като допълнителен приходен канал, който да субсидира ниските цени на устройствата.