Музикалните компании продължават да влагат в нова музика въпреки спада в продажбите

Звукозаписните компании твърдят, че са запазили високи нива на инвестиция в нова музика въпреки големите промени в музикалния бизнес в дигиталната ера и десетилетие на спадащи приходи заради ниските продажби на албуми и онлайн пиратството, пише "Ройтерс".
Според ново проучване, проведено от Международната федерация на фонографската индустрия (International Federation of the Phonographic Industry, IFPI) и публикувано в понеделник, 12 ноември, звукозаписните компании са инвестирали 4.5 млрд. долара в т.нар. A&R (от англ. artists & repertoire - изпълнители и репертоар), както и в маркетинг през 2011 г.
Сумата е по-ниска от тази през 2008 г. (5 млрд. долара) отчасти заради значителния спад на сумите, които лейбълите са склонни да похарчат за маркетинга на идващи и отиващи си таланти във времена на сгъстяващи се приходи.
Частта, давана за A&R, e спаднала не толкова остро до 2.7 млрд. долара в сравнение с даваните през 2008 г. 2.8 и това въпреки намалялата с 16 процента търговска стойност на индустрията в глобален аспект за същия период.

Един от основните управляващи на Universal Music Group International, Макс Хоул, заяви в Лондон при представянето на резултатите от изследването, че е предпазливо оптимистичен за това, че музикалният бизнес ще възвърне ръста си скоро, подпомогнат от налагането на цифровите платформи.
"Статистиките се подобряват, ръстът на спада се забавя", споделя той пред репортери. Според него има множество причини да се смята, че в следващите няколко години ще бъде достигната най-ниската точка, след която бизнесът отново ще се върне към нарастване.
Според IFPI, в първите девет месеца от 2012 г. продажбите на звукозаписи в глобален план са спаднали с един процент в сравнение със същия период миналата година. За 2011 г. спадът бе общо с три процента.
Пикът на индустрията бе през 1999 г., когато продажбите достигнаха $28.6 млрд., но оттогава насам се свиват всяка година, достигайки $16.6 млрд. през 2011 г.
Групите искат лейбъли
Докладът показва, че повече от 70 процента от изпълнителите в Англия и Германия, които нямат подписани договори, искат да имат звукозаписна компания въпреки схващането, че повечето музиканти са склонни да се справят сами с предизвикателствата на музикалния бизнес, възползвайки се от социалните мрежи.
Големите компании са обвинявани в това, че бавно се нагаждат към предизвикателствата, повдигнати от дигиталната музика и нелегалните тегления, както и че разчитат все още на по-стари, утвърдени имена, за да правят пари.

В доклада на IFPI обаче се подчертава ролята им в изравянето на нови таланти в условията на пословично рискован бизнес.
Приходите, инвестирани в A&R, представляват 16 процента от оборота на индустрията, сравнен с 15.3 процента във фармацевтичния и биотехнологичния сектор и 9.6 процента в софтуерния и компютърния.
IFPI изчислява, че пробивът на поп изпълнител на големия пазар обикновено струва между $750 000 и $1.4 млн., в което влизат $200 000 за аванс, между $200 и 300 хил. за записи, $50 до 300 хил. за видеоклипове, $100 000 за турне и от $200 до 500 хил. за маркетинг.
В доклада се казва още, че интернет е направил революция в начина, по който звукозаписните компании подхождат към бизнеса. A&R представителите днес разчитат на интернет толкова, колкото на посещаемостта на концерти из страните, за да открият следващото голямо име, макар че повечето все още предпочитат да видят живо изпълнение, преди да обмислят последващи действия.
От изследването става ясно също, че звукозаписните компании предлагат много повече дигитално съдържание като част от маркетинга и рекламата, както и че са склонни да подписват сделки с изпълнители, които биха се справили добре отвъд свиващия се звукозаписен бизнес.

Партньорствата, предлагащи песни за употреба в телевизията, филми и реклами, както и свързването на изпълнители от различни региони за създаването на кръстосан интерес, са само част от способите, които компаниите могат да използват, за да утвърждават ново име, допълва IFPI.
Хоул допълва, че скорошното сливане между Universal, превърнала се вече в най-големия музикален лейбъл, и EMI няма да доведе до по-малко разходи за A&R, а до повече.
"Заявихме доста категорично, че намерението ни е да реинвестираме и подпомогнем EMI, което според нас ще има като резултат повече инвестиции в A&R", казва още той.