Nokia е възобновила разработката на своя Windows RT таблет

Nokia отново е започнала работа по проекта си за Windows RT таблет. Това твърди онлайн изданието DigiTimes, като се позовава на свои източници в тайванската дистрибуторна верига за компоненти.
Информация, че финландската компания разработва подобно устройство, се появи още в самото начало на тази година. Впоследствие плановете са били променени, след като Nokia решила да изчака и да провери първоначалните реакции, които ще предизвика таблетът на Microsoft – Surface RT.
Спецификациите на устройството не са променени. То ще използва 10-инчов дисплей и процесора Snapdragon S4 на Qualcomm.
Компанията Compal Electronics пък ще извършва самото производство и сглобяване на таблетите, твърдят още от DigiTimes. Nokia все още не е финализирала стратегията си за маркетинг и дистрибуция на устройствата. Очаква се таблетът да направи своя официален дебют по време на Mobile World Congress в Барселона в края на февруари.
През изминалата година Nokia се сблъска с множество проблеми. Компанията изостава значително от своите конкуренти в сегмента на смартфоните, а вече загуби и лидерството си като топ производител на мобилни телефони в света.
Случващото се около Nokia обаче не притеснява нейния изпълнителен директор Стивън Елоп. В интервю за онлайн изданието CNET Елоп обявява, че е доволен от представянето на компанията до момента.
Според него Nokia е избрала правилната стратегия за смартфона си Lumia 920. Той се предлага ексклузивно само с определени мобилни оператори и Елоп твърди, че това носи по-добри предимства и приходи на компанията. "Окуражаваме операторите да промотират телефона като топ продукт и използваме техните субсидии, за да намаляваме цената и да е конкурентна", казва Елоп.
Изпълнителният директор на Nokia изтъква още, че компанията вече не разчита само на мобилните си устройства, за да генерира приходи. "Ако Google отговаря на въпроса "какво", а Facebook на въпроса "кой", то в ерата на мобилността, въпросът e "къде", казва Елоп и дава за пример картите и навигацията на компанията, които постепенно се превръщат в един от основните й бизнеси.