Потребителите в САЩ са харчили предпазливо за празниците

Американските потребители са харчили предпазливо през празничния сезон тази година за разочарование на търговците на дребно, които намалиха цените, опитвайки се да привлекат хората в магазините, предаде Асошиейтед прес.
Продажбите на електроника, облекло, бижута и домашни потреби през двата месеца преди Коледа са нараснали едва с 0.7 на сто спрямо същия период на миналата година, според доклад на подразделение на МастърКард (MasterCard).
Анализаторите очакваха растеж от 3 до 4 процента, но резултатите за 2012 г. са най-слабите от 2008 година, когато потребителските разходи се свиха рязко в периода на "Голямата рецесия". През 2011 г. продажбите на дребно отчетоха растеж от 4 до 5 процента през ноември и декември, според компанията ШопърТрак (ShopperTrak).
През текущата година сезонът на празничните покупки бе затруднен от лошото време и засилващата се несигурност за бъдещето на икономиката на фона на евентуалните данъчни увеличения и свиване на разходите в началото на идната година. Според някои анализатори кървавото нападение в училището в Нютаун по-рано този месец също е охладила ентусиазма на купувачите.
Търговците все още имат време да наваксат. Последната седмица на декември обикновено носи около 15 процента от приходите от продажби през месеца, посочва анализатор.