Потребителите в САЩ са харчили предпазливо за празниците

Потребителите в САЩ са харчили предпазливо за празниците

Потребителите в САЩ са харчили предпазливо за празниците
Reuters
Американските потребители са харчили предпазливо през празничния сезон тази година за разочарование на търговците на дребно, които намалиха цените, опитвайки се да привлекат хората в магазините, предаде Асошиейтед прес.
Продажбите на електроника, облекло, бижута и домашни потреби през двата месеца преди Коледа са нараснали едва с 0.7 на сто спрямо същия период на миналата година, според доклад на подразделение на МастърКард (MasterCard).
Анализаторите очакваха растеж от 3 до 4 процента, но резултатите за 2012 г. са най-слабите от 2008 година, когато потребителските разходи се свиха рязко в периода на "Голямата рецесия". През 2011 г. продажбите на дребно отчетоха растеж от 4 до 5 процента през ноември и декември, според компанията ШопърТрак (ShopperTrak).
През текущата година сезонът на празничните покупки бе затруднен от лошото време и засилващата се несигурност за бъдещето на икономиката на фона на евентуалните данъчни увеличения и свиване на разходите в началото на идната година. Според някои анализатори кървавото нападение в училището в Нютаун по-рано този месец също е охладила ентусиазма на купувачите.
Търговците все още имат време да наваксат. Последната седмица на декември обикновено носи около 15 процента от приходите от продажби през месеца, посочва анализатор.