Бъдещето на технологиите според бившия ръководител на Windows Стивън Синофски

Бъдещето на технологиите според бившия ръководител на Windows Стивън Синофски

Стивън Синофски по време на последната си публична изява за Microsoft - представянето на Windows 8 и таблета Surface RT.
Reuters
Стивън Синофски по време на последната си публична изява за Microsoft - представянето на Windows 8 и таблета Surface RT.
Стивън Синофски е човекът, който прекара над 20 години в Microsoft и през една сериозна част от времето си там отговаряше за развитието на Office, а след това и на Windows – двата най-успешни продукта на софтуерния гигант.
След като се раздели с компанията през есента, сега Синофски е "свободен агент" и все още си почива. Въпреки това той започна свой блог, в който ще дискутира различни теми от технологичния свят.
Една от тях е как ще се развият технологиите през следващите години. Публикацията му е вдъхновена от CES 2013, където според Синофски много от тенденциите са били изяснени.
Според Синофски дизайнът постепенно ще се пренасочва към минимализма и семплите форми. Това важи както за визията на устройствата, така и за потребителските интерфейси, които ще сияят от техните екрани.
Технологичните продукти ще изискват все по-малко внимание от страна на потребителя, поне в отношение на нужда от полагане на грижи. Софтуерът ще се обновява автоматично и често без да разбираме кога се е случило.
Интернет свързаността също ще продължи да навлиза във все повече аспекти на живота. Голяма част от нещата, които сме свикнали да вършим офлайн, ще имат своя онлайн алтернатива. Много ежедневни предмети също ще се възползват от напредъка на технологиите, прогнозира Синофски.
През тази година водещите технологии ще са Ultra HD телевизорите и мониторите, завръщането на DSLR фотоапаратите и улесненото споделяне и прехвърляне на съдържание от едно устройство на друго.
Синофски прогнозира още, че персоналният компютър ще продължава своя ренесанс и ще се предлагат устройства с най-различни форми, които ще се опитват да привлекат вниманието на потребителите.