"Кадилак" пуска луксозно купе на ток
"Кадилак ELR", който направи дебюта си на продължаващото до 27 януари автомобилно изложение в Детройт, ползва познатата и доразвита технология от "Шевролет Волт" и "Опел Ампера" в сегмента на спортните купета, което превръща модела в първия електромобил с разширен обхват при луксозните марки. От "Дженерал мотърс" определят модела като комбинация от лукс, напредничави технологии, прогресивен дизайн и доброжелателност към природата.
Ако започнем от дизайна, трябва да отбележим, че агресивното излъчване не е било самоцел, а външният вид е бил подчинен на постигането на максимална аеродинамичност. Тази мисия определя визията на предницата, като радиаторната решетка е снабдена с активни капаци зад нея. Отзад острите ръбове и спойлерът се грижат въздухът да минава максимално безпрепятствено покрай колата. Крайният резултат е челно съпротивление с коефициент 0.305 - не сензационно, но доста добро постижение.
Както стана дума, "Кадилак ELR" използва познатата от "Волт" и "Ампера" система за задвижване, при която колата се тегли от електромотори, получаващи ток от литиевойонни батерии или 1.4-литров бензинов мотор, работещ като генератор, когато акумулаторите се изпразнят. Мощността на колата е 207 конски сили, а максималният въртящ момент е 400 Нм (или с 12% повече от бензинов 3.6-литров V6 двигател).
Запасът от ход на екологичното купе е 480 километра, като само на ток може да измине до 56 километра. Зареждането на литиевойонните батерии става за 4.5 часа от контакт с 240 волта, като собственикът може предварително да зададе кога колата да започне процеса, така че да ползва най-евтината електроенергия. Зареждането може да се управлява и следи през телефон, таблет или компютър. Акумулаторите пък се предлагат с осем години, или 100 000 мили, гаранция.
Благодарение на широката си предна и задна следи (по 1.58 м), дългото междуосие (2.70 м) и ниския център на тежестта заради разположението на батериите в пода между предния и задния мост "Кадилак ELR" би трябвало да стои добре на пътя. Серийно колата разполага и с окачване в променливи характеристики. Джантите на луксозното купе са 20-цолови.
Салонът на решения по формулата 2+2 места автомобил е луксозен, облечен в кожа с акценти от алуминий и въглеродни влакна. Системата за забавление може да се командва с глас или от реагиращ на допир дисплей. Озвучаването е разработка на Bose, като има и активна заглушаваща неприятните звуци функция. Продажбите на "Кадилак ELR" в САЩ започват през 2013 г., а през 2014 г. моделът ще се появи и на други пазари.