Търговците на нови автомобили в САЩ започват годината с 14% ръст

Продажбите на нови леки автомобили в САЩ през януари са с 14% по-добри от същия месец на миналата година, като най-сериозно повишаване на търсенето се забелязва на моделите на "Тойота" и тройката от "Детройт" ("Крайслер", "Форд", "Дженерал мотърс"), съобщи сайтът Automotivenews. Към момента прогнозите на анализаторите са, че в края годината сделките ще достигнат 15.3 милиона при 14.5 млн. през миналата.
През януари марките на "Тойота мотор корпорейшън" ("Тойота", "Сцион" и "Лексус") бележат най-голям ръст - 27%, като заслугата е основно на линията модели "Приус", новия седан "Авалон" и компактната "Корола".
"Форд" отчита с 22% по-силен януари от миналата година. Тук търсенето е основно на C-Max хибрид.
Моделите на концерна "Дженерал мотърс" ("Кадилак", "Буик", GMC) са със 16% по-купувани през първия месец на годината.
От "Крайслер груп" отчитат 37% по-високо търсене на моделите на "Додж" и с 31% на "Фиат". Продажбите на концерна вървят нагоре 34-ти пореден месец, което води до постоянно увеличаване на пазарния дял.