Шифон през този сезон?

Шифон през този сезон?

Модел представя част от колекцията на D&G за есен-зима 2006/2007 по време на модната седмица в Милано.
Модел представя част от колекцията на D&G за есен-зима 2006/2007 по време на модната седмица в Милано.
Забравих ли нещо? Ключове? Телефон? А каква беше прогнозата за днес? Последният въпрос като че ли оказва все по-малко влияние на дневния ни тоалет, дори и далеч преди края на зимата, отбелязва вестник New York Times.
Пролетни и летни дрехи от колекциите 2006 се появиха по щандовете още през ноември миналата година. На всичко отгоре и Холивуд държи раменете, ръцете и глезените да се открити през цялата година. Нищо чудно, че най-върлите модни фенки вече въобще не поглеждат календара, когато си избират тоалет, и може да ги видите в ефирна лятна рокля 12 месеца през годината.
Намекът вече е разбран и от големите модни къщи. В есенните колекции, показани по-миналата седмица от Майкъл Корс, Даян фон Фърстенбърг и Дерек Лам, присъстваха както традиционните пуловери, туид и кожени акценти, така и рокли от шифон и дантелени туники, които пресъздаваха по-скоро атмосферата на пролет на плажа, отколкото зима в Ню Йорк. Това пълно пренебрегване на конвенциите на сезонно разделения гардероб е една от най-ясно дефинираните тенденции в колекциите за есен/зима 2007. “Никога не сам виждал толкова леки материи в есенно-зимни колекции”, отбелязва ритейл консултантът Робърт Бърк след края на нюйоркската модната седмица.
“Няма съмнение, че консуматорите, магазините и дизайнерите заедно обърнаха календара наопаки. Дамите вече не се обличат за конкретен сезон и не ги интересува есен ли е или пролет”, казва за изданието Маршал Коен, анализатор от формата за маркетингови проучвания NPD Group. “Поведението на консуматорите в момента се определя от максимата "купувай и носи сега".
Целта на магазините за дрехи е да заличат зимата от календара и да приучат клиентите си да пазаруват не по веднъж-два пъти за 12 месеца като предишните поколения, а спонтанно и постоянно през цялата година. Тази смяна на стратегията се налага и от необходимостта да се конкурират успешно с масовата конфекция на вериги като Zara и H&M, които сменят дрехите по закачалките всяка седмица и продават летни колекции през всички сезони.
Магазините също така се нагласят и към променените шопинг навици на клиентите си. “Вече почти няма клиентки, които си купуват рокля и я заключват в гардероба за 4 месеца до пролетта”, отбелязва Майкъл Финк от нюйоркския магазин Saks Fifth Avenue. Най-вероятно с прибирането вкъщи дрехата се разопакова и веднага се “разхожда” навън.
В момент, когато продажбите на дрехи в САЩ са в застой, една от малкото печеливши стратегии за магазините е примамването на клиенти с постоянно подновяване на колекциите. Според NPD Group продажбите на пролетни дрехи на пълна цена (т.е. извън сезона) са се увеличили с 2 процента през 2005, докато през последните пет години нарастването е било с не повече от половин процент.
Внезапната мания по шифон и дантела се дължи на образите, излизащи от Холивуд, отбелязва Дейвид Уолф от компанията за пазарни прогнози Doneger Group. Дали по телевизията или в списанията, постоянно ни показват снимки на полуголи звезди, които бутат колички и попийват латета. "И ето ни посред зима на източното крайбрежие, облечени като Дженифър Анистън на 25-градусовата лосанджелиска жега."