Двамата дизайнери често черпят вдъхновение от родната си страна и особено от родния за Доменико остров Сицилия. Този сезон вдъхновението им е още по-съсредоточено.
Дизайнерите Доменико Долче и Стефано Габана представиха преди броени дни най-новата си колекция Dolce & Gabbana на Седмицата на модата в Милано. Двамата дизайнери често черпят вдъхновение от родната си страна и особено от родния за Доменико остров Сицилия. Този сезон вдъхновението им е още по-съсредоточено. То идва от изисканите венециански и византийски мозайки в катедралата от XII век в град Монреале, посветена на Света Мария Нова. Двамата са се съсредоточили върху майсторската им изработка и очарованието на старателно изработените мозайки там и са ги използвали като мотиви в своите богато позлатени и бродирани тоалети. Именно заради византийския си произход изображенията изключително силно напомнят онези, познати ни от нашите източноправославни църкви. В колекцията се открояват два основни силуета на роклите - такива, които не съвсем стегнато, но елегантно следят линиите на тялото и завършват малко над глезена, както и другият тип - претрупани с бижута минижупи. Кройките на дългите рокли - формата на деколтето, както и на ръкавите, също напомнят на византийската стилистика в облеклата. Византийските мозайки са едни от най-издръжливите, но същевременно с това и едни от най-трудните за изработка. Известо е, че влиянието на Източната римска империя с център Константинопол върху изкуството на Запада е огромно и с през последните десет години интересът към него отново се събужда с все по-големи сили. Катедралата в Монреале пък е една от най-големите туристически забележителности на Сицилия точно заради красивите си стенописи и мозайки, както и смесеното западно и източно влияние в изработката и вида ѝ. И все пак византийското начало на ревюто на Dolce & Gabbana е само началото на пътешествие, в което двамата дизайнери отнасят гостите си и на север към Рим в ерата на Фелини и Чинечита. За тази връзка намекват не само кройките и елементите в някои от дрехите, но музикалното оформление на ревюто - музика на Нино Рота, с когото Фелини дълги години си сътрудничи за озвучаването на филмите си. В самото си начало обаче ревюто набляга най-силно на византийските елементи. След римския период в колекцията двамата дизайнери сякаш отнасят гостите си и в Холивуд и по-точно ерата на Алфред Хичкок, пише "Вог". Модели от колекцията на Dolce & Gabbana на Седмицата на модата в Милано И тук елементите от Византия обаче отново намигат деликатно от детайли в дрехите. Модел от колекцията на Dolce & Gabbana на Седмицата на модата в Милано Сицилия също не изчезва никога напълно от усещането на Dolce & Gabbana. Модел от колекцията на Dolce & Gabbana на Седмицата на модата в Милано Короните, които са използвани като аксесоарите за глава, напомнят еднакво силно за кралици и за светици... И все пак в тях липвса определена доза фантазия, коментира "Вог". И все пак всички са единодушни, че това е един особено подходящ бляскав финал за Седмицата на модата в Милано. Модели от колекцията на Dolce & Gabbana на Седмицата на модата в Милано Модели от колекцията на Dolce & Gabbana на Седмицата на модата в Милано Модел от колекцията на Dolce & Gabbana на Седмицата на модата в Милано