Бизнесът може да финансира рекламата на туризма

Бизнесът може да финансира рекламата на туризма

Бизнесът може да финансира рекламата на туризма
Туристическият бизнес трябва да допринася със средства за увеличаването на рекламата на България в чужбина. Това становище изрази вчера председателят на Държавната агенция по туризъм (ДАТ) Марио ал Джебури на бизнес закуска с членовете на Българския форум на бизнес лидерите. Той очаква, че идеята може да срещне съпротивата на работещите в сектора компании, но само чрез нейната реализация може да се постигне единна реклама и визия на страната. Марио ал Джебури не уточни как точно ще бъде осъществено предложението и как ще се събират средствата от бизнеса.
Освен това се надява компаниите да влагат повече пари в изграждането на националните щандове на международните туристически борси. В момента 80% от разходите се покриват от държавната агенция, която закупува площта за щандовете, а останалите 20% се поемат от бизнеса. Това не е реално и трябва да има публично-частно партньорство, смята Марио ал Джебури. Бюджетът на ДАТ е намален от 13 млн. лв. през миналата година на 6 млн. лв. през тази година. Средствата са крайно недостатъчни за издръжката на агенцията и за рекламата на България, като се надявам Министерството на финансите да отпусне допълнително, посочи Марио ал Джебури.
В момента той проучва рекламните агенции на българския пазар за услугите, които предлагат. Управителят на рекламна агенция "Дея" Людмила Каблешкова попита как държавната институция ще работи с компаниите от рекламния бизнес. Марио ал Джебури обясни, че проучват фирмите, които могат да правят рекламата на туризма, и кои са работили досега с ДАТ. "Искам процесът да е по-прозрачен, защото до момента няма никакъв анализ от ефекта на рекламата. Недостигът на средства и нецелесъобразното им използване не водят до желаните резултати", каза той. Въпреки това от туристическия и рекламния бизнес призоваха близките до Марио ал Джебури компании да не се включат в надпреварата да обслужват рекламата на туризма, за да няма сблъсък на интереси. Той е собственик в редица фирми, като в интервю за в. "24 часа" вчера заяви, че ще излезе само от тяхното управление, но не и като съдружник. Марио ал Джебури влиза в "Ес Би Ен Саут Ийст Юръп" (създадена през януари) заедно с Румен Василев Петров, на когото е кум, показва справка в ДАКСИ. Румен Петров е брат на водещия на "Панорама" по БНТ Бойко Василев.
Компанията се занимава с радио- и телевизионна дейност. Съпругата на Марио ал Джебури - Меди Угринова-Алджебури, също през януари регистрира компания за рекламна дейност "Про Пи Ар" заедно с бившата телевизионна водеща Ивет Добромирова, показва справката в ДАКСИ. Меди Алджебури е кума на Добромирова. Марио ал Джебури е съдружник във финансовата консултантска компания "Форем консултинг". Тя е представител на "Обединени енергийни системи на Русия" (РАО ЕЕС) у нас, която бе избрана за купувач на ТЕЦ "Варна" и има други енергийни проекти в страната. Освен това влиза в регистрираната наскоро "Ейч Ем 905", която планира да кандидатства за лиценз за разпределение и търговия на електрическа енергия, показва още ДАКСИ.
КАРЕ
На бизнес закуската вчера не бяха поканени реално представителите на работещите в сектора компании и на браншовите организации. Присъстваха членовете на Българския форум на бизнес лидерите, които са основно от други отрасли. "Недопустимо е да няма представители на туристическия бизнес и неправителствените организации в него. Това е обида за бизнеса", заяви председателят на Националният хотелиерски мениджмънт клуб Илиян Иванов. Същото мнение изрази и председателят на Българската асоциация на туристическите агенции Донка Соколова, която допълни, че тя и нейните колеги не са канени на срещата.