Мила ми, Деснице

Писмото беше получено на редакционната поща на "Дневник". То е изпратено от адрес на Димитър Сталимиров до редакцията и до ДСБ. Публикуваме го с незначителни съкращения
Мила ми Деснице,
Последното читателско писмо, публикувано в Дневник, ме провокира и аз да се разпиша. Реших да пиша директно на теб, която според мълвата си възкръснала тая неделя.
Чета и се чудя, няма ли кой (от възраждащата се десница имам предвид) да седне и предложи конкретна програма за решаването на 3-те най-важни проблема на поне 60% от избирателите в България. Говоря ти за онези 60%, 50 от които си останаха у дома на последните избори, защото вярваха, че "всичките са еднакви","никога няма да се оправим" и "от нас нищо не зависи". Онези хора, които ти така и не попита какво точно не ги кефи в България, не помисли можеш ли да го промениш и не им каза просто и ясно как ще го направиш.
Политическите убеждения, вярвам, следват същите психологически, емпирично измерими закономерности като да речем технологиите. Едни професори по социология преди 80 години начертават тази проста схема – дифузия на иновациите. Ще обясня накратко и само частта, която те засяга – всяко ново нещо се възприема от хората на различни етапи и от различни групи. Началото на налагането на дадена иновация (б.а. - за съжаление в нашия случай разбирай "демокрация") започва с т.нар. група на иноваторите (б.а. "early adopters" е терминът на английски, което не е баш същото, ама нейсе...). Забележи, че това са едва 2.5% от всички потенциални потребители (б.а. - разбирай "избиратели"). Това са хората, които първи възприемат нещо ново, които повеждат тълпата, дават пример и в крайна сметка могат да направят разликата. Примерно хората, без които #ДАНСwithme щеше да е не просто хаштаг, а реалност.
Спечели първо тях и останалите ще ги последват, всичко е въпрос на време. В крайна сметка вече и баба ти на село има мобилен телефон, нищо че го ползва като стационарен (б.а. по оная схема тя попада в групата laggards без да искам да я обидя жената).
Говори на всички, но го кажи на когото трябва. Онези близо 100 хиляди българи (≈7 364 570 *60% *2,5%, нали?), както бях написал по-горе, са твоят таргет. Изложи пред тях ясно и аргументирано 3 (б.а. - словом "три") проблема, които касаят широката общественост и обясни в детайли своята стратегия за решаването им. След това наеми един добър редактор и съкрати текста драстично. Три проблема и тяхното решение са предостатъчни за целта на комуникационната ти кампания – тъкмо ще си първата дясна партия със серия от 3 политически плаката (б.а. и СДС имаха серия плакати, ама там беше с личности, на които професиите им бяха изписани под имената...).
Ще трябва да подготвиш и пълна програма поне за следващите 4 години (все пак тези 2,5% са интелигентни хора и вярват повече на фактите и логическата мисъл, отколкото на голите обещания), но за момента и това би било едно наистина добро начало. Просто в момента идейната ти платформа аз лично не я разбирам, ако можеш да ми обясниш накратко, ще съм благодарен и, моля те, оправи си сайта (б.а. виж на британското правителство колко добре им се е получило).
Е, Деснице, това исках да ти кажа. Аз малко се отплеснах, но ти недей – имаш още време, а и трибуна – ползвай социалните мрежи, кажи нещо смислено на тези 100 хиляди, от които близо 20 излизат всяка вечер на протест вече (дванайсет?) дни поред. Само, моля те, не се превръщай в поредния политически сърфист, който залага повече на външен вид и мускули и по-малко на интелект.
Твой, Димитър
П.С. Ако успееш до другата седмица, ще е супер, че след това отивам към морето.