Nikon търси изцяло нова концепция за дигиталните фотоапарати

Nikon търси изцяло нова концепция за дигиталните фотоапарати

Президентът на Nikon Макото Кимура очаква до няколко години компанията да създаде нови продуктови категории и източници на приходи.<br />
Reuters
Президентът на Nikon Макото Кимура очаква до няколко години компанията да създаде нови продуктови категории и източници на приходи.
Японският производител на фотопарати Nikon търси нови източници на приходи. Компанията не изключва почти никакви варианти за разширяване на бизнеса си, съобщава агенция Bloomberg.
Тя очаква през тази финансова година пазарът на компактни дигитални фотоапрати да се свие с 12%. Основната причина е големият интерес към смартфоните, чийто вградени камери са удовлетворяват изискванията на масовия потребител.
Затова Nikon в момента разработва множество различни устройства и технологии. Целта на компанията е да създаде продукт, който "да промени концепцията на фотоапаратите", казва президентът на Nikon Макото Кимура.
Плановете са устройството да е готово след по-малко от пет години. Кимура не изключва възможността джаджата да не е фотоапарат, а съвсем друго устройство, но не коментира дали все пак компанията не разработва мобилен телефон.
Той все пак споделя, че се обмисля и разширяване на бизнеса на Nikon в други сегменти. Един от тях е медицината, където в рамките на 3 години компанията иска да има реални приходи.
"Бързото развитие на мобилните устройства е промяна в бизнес средата. Нашата задача е да намерим отговор на тази промяна", допълва Кимура. Той допълва, че Nikon възнамерява да запази бизнеса си с фотоапарати от висок клас, за които има достатъчно търсене, което дори компенсира по-слабите продажби на масовите камери.