GlassUp - новият конкурент на очилата с добавена реалност на Google

GlassUp - новият конкурент на очилата с добавена реалност на Google

Първите версии на очилата не изглеждат особено модерно, но създателите им твърдят, че това ще се промени след като водещите дизайнери разработят своите модели.
Първите версии на очилата не изглеждат особено модерно, но създателите им твърдят, че това ще се промени след като водещите дизайнери разработят своите модели.
Макар и очилата с добавена реалност Google Glass все още да са далеч от излизането си в масова продажба, някои стартиращи компании вече се насочват именно към тази все още непроверена пазарна ниша. Една от тях е GlassUp.
На хартия тяхната разработка е копие на Google Glass и основната им функция е да показват информация от смартфона пред очите ни, която е насложена върху заобикалящия ни реален свят. Очилата ще могат да се свързват и с устройства на различни производители и да изобразяват информация и от тях.
Основната разлика с Google Glass обаче е, че информацията ще се проектира от малък проектор на самите лещи на очилата, а не на малък допълнителен дисплей. Тяхната глава функция ще бъде единствено да показват данни от устройствата, не и да създават. Google Glass например разполага с вградена камера за снимки и видео.
Информацията, която се изобразява на стъклото, е изградена от едноцветни цифри, текст и съвсем обикновени и семпли графики. Това ще позволи много по-дълъг живот на батерията, коментират от компанията.
От GlassUp съобщават, че водят преговори с водещи компании и дизайнери на очила, както слънчеви, така и за корекция на зрението. Желанието на компанията е да предлага своята технология в най-различни очила, които да са по вкуса на максимално голям брой потребители.
Софтуерът на GlassUp е базиран на Android, но очилата ще могат да работят с iOS и други Bluetooth устройства. Компанията ще пусне и софтуерен пакет, който ще позволи на програмистите да създават приложения за очилата, които да предлагат допълнителни функции.
Нейната цел е първите GlassUp очила да са на пазара през февруари 2014 г. В момента има и кампания за набиране на финансиране в Indiegogo, като компанията търси $150 хил.