Фоторазказ: Заводът на "Грейт Уол" в Баховица година и половина по-късно

Георги Пауновски

Фоторазказ: Заводът на "Грейт Уол" в Баховица година и половина по-късно

Година и половина след откриването на завода на "Грейт Уол" край Баховица той работи с една десета от капацитета си, като е усвоено производството на два модела.

  • Година и половина след откриването на завода на "Грейт Уол" край Баховица той работи с една десета от капацитета си, като е усвоено производството на два модела.
    Година и половина след <a href="http://www.dnevnik.bg/biznes/companii/2012/02/21/1771227_sled_16_godini_bulgariia_pak_pravi_koli_ili_zashto/">откриването на завода на "Грейт Уол" край Баховица</a> той работи с една десета от капацитета си, като е усвоено производството на два модела.
  • Иначе обещанието на предишното правителство за изграждането на асфалтов път до завода с държавни пари е изпълнено. 
    Иначе обещанието на предишното правителство за изграждането на асфалтов път до завода с държавни пари е изпълнено. 
  • Складовете, които при откриването през февруари миналата година бяха празни, сега са заети от стотици автомобили от моделите "Волекс" С10 и "Стийд".
    Складовете, които при откриването през февруари миналата година бяха празни, сега са заети от стотици автомобили от моделите "Волекс" С10 и "Стийд".
  • При капацитет от 75 000 автомобила годишно, или около 200 дневно при работа на три смени, сега се правят 20 коли на ден, като работи една непълна смяна.
    При капацитет от 75 000 автомобила годишно, или около 200 дневно при работа на три смени, сега се правят 20 коли на ден, като работи една непълна смяна.
  • Логично, вместо максималния брой работни места - 2000, са създадени 150. Все пък българските автомобили се изнасят на 14 различни пазара. Именно намирането на външни пазари може да доведе до по-голямото натоварване на мощностите при свитите вътрешни продажби.
    Логично, вместо максималния брой работни места - 2000, са създадени 150. Все пък българските автомобили се изнасят на 14 различни пазара. Именно намирането на външни пазари може да доведе до по-голямото натоварване на мощностите при свитите вътрешни продажби.
  • Хубавото е, че от "Грейт Уол" обмислят идеята всички предназначени за Европа автомобили да се правят в завода край Ловеч.
    Хубавото е, че от "Грейт Уол" обмислят идеята всички предназначени за Европа автомобили да се правят в завода край Ловеч.
  • В Баховица е усвоено производството на компактния модел "Волекс" С10 и пикапа "Стийд". Отскоро маслата и акумулаторите в тях са български.
    В Баховица е усвоено производството на компактния модел<a href="http://www.dnevnik.bg/skorost/2012/07/03/1857978_s_ambiciozniia_novak_greit_uol_voleks_do_lovech_i_nazad/"> "Волекс" С10</a> и пикапа "Стийд". Отскоро маслата и акумулаторите в тях са български.
  • В момента на мултифункционалните поточни линии се произвежда само "Стийд", защото от "Волекс" вече има достатъчно сглобени бройки.
    В момента на мултифункционалните поточни линии се произвежда само "Стийд", защото от "Волекс" вече има достатъчно сглобени бройки.
  • Тук се виждат заготовките за купето и товарната платформа на пикапа, които идват сглобени и боядисани от Китай. 
    Тук се виждат заготовките за купето и товарната платформа на пикапа, които идват сглобени и боядисани от Китай. 
  • Българските работници правят окабеляването и оборудването на автомобила с всички необходимо отвън и отвътре.
    Българските работници правят окабеляването и оборудването на автомобила с всички необходимо отвън и отвътре.
  • Тук се вижда началото на част от поточната линия, където се слагат прозорците, уплътненията и т.н. На всяка станция колата стои пет минути.
    Тук се вижда началото на част от поточната линия, където се слагат прозорците, уплътненията и т.н. На всяка станция колата стои пет минути.
  • Седалките, които чакат да бъдат монтирани в салона на "Сийд"
    Седалките, които чакат да бъдат монтирани в салона на "Сийд"
  • Подготовката на веждите за каросерията на пикапа.
    Подготовката на веждите за каросерията на пикапа.
  • На друга линия се събират готовите част за шасито - рама, очакване, изпускателна система, двигател, скоростна кутия, докато то придоби този вид. Следва т.нар сватба, при която купе и шаси се събират.
    На друга линия се събират готовите част за шасито - рама, очакване, изпускателна система, двигател, скоростна кутия, докато то придоби този вид. Следва т.нар сватба, при която купе и шаси се събират.
  • Линията за окомплектоване на двигателите, работи със скорост един мотор на двадесет минути.
    Линията за окомплектоване на двигателите, работи със скорост един мотор на двадесет минути.
  • Бензиновите агрегати са на "Мицубиши", както се вижда от тази снимка.
    Бензиновите агрегати са на "Мицубиши", както се вижда от тази снимка.
  • В завода работят основно млади хора, предимно с инженерни специалности, но има и такива от езикови гимназии.
    В завода работят основно млади хора, предимно с инженерни специалности, но има и такива от езикови гимназии.
  • В завода в Баховица могат да се усвои производството и на моделите "Волекс" С20, С30, С50, както и "Ховър" Н5 и Н6. 
    В завода в Баховица могат да се усвои производството и на моделите "Волекс" С20, С30, С50, както и "Ховър" Н5 и Н6. 
  • Подготовката за производството на всеки един модел е около половин година. Но когато той веднъж вече е правен, може да започне да се сглобява отново само след ден подготовка.
    Подготовката за производството на всеки един модел е около половин година. Но когато той веднъж вече е правен, може да започне да се сглобява отново само след ден подготовка.
  •  В момента се усвоява производството на новия кросоувър "Ховър" Н6, ако всички върви по план, той ще се прави в Баховица от края на септември.
     В момента се усвоява производството на новия кросоувър "Ховър" Н6, ако всички върви по план, той ще се прави в Баховица от края на септември.
  • Пробната линия за Н6.
    Пробната линия за Н6.
  • Оттук започна качественият контрол на всеки сглобен автомобил. Тук се проверява дали всичко е наред и става първото запалване на мотора.
    Оттук започна качественият контрол на всеки сглобен автомобил. Тук се проверява дали всичко е наред и става първото запалване на мотора.
  • Следва подробен оглед на всяка кола отвън и отвътре. 
    Следва подробен оглед на всяка кола отвън и отвътре. 
  •  Тук се регулират фаровете и се проверява сходимостта на колелетата.
     Тук се регулират фаровете и се проверява сходимостта на колелетата.
  • Водният тест също е задължителен.
    Водният тест също е задължителен.
  • Ако при някой от колите се открие проблем се проверява как е възникнал той и се проверява цялата партида вече произведени коли. Инспектират се внимателно и първите коли, направени след проблемната.
    Ако при някой от колите се открие проблем се проверява как е възникнал той и се проверява цялата партида вече произведени коли. Инспектират се внимателно и първите коли, направени след проблемната.
  • Всеки сглобен автомобил мината и тест на полигон, като ако и там има нещо нередно, се прави вече споменатата процедура за проверки. 
    Всеки сглобен автомобил мината и тест на полигон, като ако и там има нещо нередно, се прави вече споменатата процедура за проверки.