Publicis и Omnicom са пред сливане в най-голямата рекламна агенция в света

Publicis и Omnicom са пред сливане в най-голямата рекламна агенция в света

Publicis и Omnicom са пред сливане в най-голямата рекламна агенция в света
Reuters
Две от най-големите в света рекламни агенции - "Пъблисис" (Publicis Groupe SA) и "Омником" (Omnicom Group Inc.), са в напреднала фаза на преговори за сливане, от което може да се роди най-големият играч в света в този бизнес. Това съобщи агенция "Блумбърг" като се озовава на запознати с хода на разговорите.
Предполага се, че става дума за т.нар. сливане на равни, при което ще има минимална или нулева премия за притежатели на акциите им. Идеята била Морис Леви, главният изпълнителен директор на базираната в Париж "Пъблисис", и колегата му от нюйоркската "Омником" Джон Рен първоначално  съвместно да ръководят бъдещата компания, след като Леви ще оглави борда на директорите.
Ако преговорите завършат успешно и регулаторите в САЩ и Европа дадат съгласието си, сегашният рекламен лидер в света - лондонската WPP Plc., ще бъде изместен. Засега няма официални коментари от никоя от споменатите агенции.
Събитията, изглежда, са на финалната права, защото от "Пъблисис" са разпратили покани за пресконференция за "голямо корпоративно съобщение" в 15 часа българско време в неделя. Преговорите между двете компании са се водили от няколко месеца, допълва "Блумбърг".
При сливане новата компания ще има пазарна оценка от над 30 млрд. долара, а размерите й и географският й обхват биха й позволили да води за клиентите си по-изгодни преговори за рекламни договори в интернет, телевизиите и печатните издания.
По прогнози на ZenithOptimedia, която е част от "Пъблисис", рекламният пазар в света може да се увеличи тази година с 5% до почти 544 милиарда долара. "Пъблисис" и "Омником" са контролирали заедно 41% от рекламните разходи, управлявани от десетте водещи агенции на планетата, докато WPP държи 32%, сочат данни на Advertising Age.
"Пъблисис" и "Омником" контролират такива известни имена в рекламния бранш като Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, DigitasLBi, BBDO Worldwide,TBWA Worldwide и DDB Worldwide Communications Group.
Няколко анализатори на рекламния пазар и ръководители на големи компании се съмняват в смисъла от раждането на нов гигант в сектора. Според едни "Пъблисис" и "Омником" имат доста различни корпоративни култури, които ще е трудно да бъдат синхронизирани.
Дейвид Джоунс, главен изпълнителен директор на друг голям играч - базираната в Париж "Авас" (Havas), направи изявление, в което казва, че логиката на подобна бизнес операция на втората и третата по големина рекламни агенции е в ущърб на интересите и на клиентите, и на персонала им.
"Днес клиентите ни искат да сме по-бързи, по-гъвкави и по-предприемчиви, а не по-големи, бюрократизирани и сложни", заяви Джоунс. "Това е изключително интересен и изненадващ ход. Вманиачаването на индустрията по сливания и придобивания все още ме изненадва изключително много, особено в един свят, в който цифровите технологии обезсмислиха това дали си голям и колко служители имаш."