Рекламна кампания показа Полша като страна на мърморковците

Рекламна кампания опитва да предизвика интереса на чужденците към Полша като я рекламира като страната на мърморковците.
Едноминутните рекламни клипове показват, че поляците не ценят постиженията на сънародниците си в областта на технологиите и културата и само мърморят. Същевременно глас зад кадър припомня на английски език успехите на известни в цял свят полски творци. Станислав Лем, например, можело и да е познат нейде в чужбина, но така и не е получил Нобелова на града за литература. Режисьорът Анджей Вайда пък имал някакъв "оскар", но само за "цялостен принос".
Профилът във "Фейсбук" "Полша. Ела и се оплачи" вече има над 14 хил. приятели. Там пък се появяват следните съобщения: "Мария Склодовска - Кюри, откривател на два химични елемента. Само на два?"
Не е известно кой стои зад кампанията като очакванията са инициаторът да бъде обявен в края на този месец. Според слуховете става дума за държавна институция, чиято задача е да популяризира полската култура по света.
Кампанията не се приема еднозначно в самата Полша. Според критиците й интелигентната самоирония е нещо, което поляците обичат и ценят, но не може да се очаква, че тя ще бъде разчетена еднакво навсякъде по света.