Google патентова нова технология за анализ и оценка на рекламите

Определянето на ефективността на една реклама е сериозно предизвикателство. Съвсем естествено Google, чиято основна част от приходите идва от реклама, работи усилено в изучаването на нейните ефекти.
Компанията е получила патент за технология, за която е подала документи още през 2011 г. Тя създава нов сегмент в рекламата pay-per-gaze, съобщава онлайн изданието The Verge.
Чрез устройство от типа на Google Glass може да се следи погледът на потребителя. То може да измерва множество критерии, за да разбира доколко дадена реклама е привлякла интереса му. Освен чрез продължителност на взирането системата предполага и емоционален ефект на базата на разширяването на зениците.
Всичко това ще даде много по-ясна и конкретна информация кои реклами са по-успешни от други. Разбира се, ще позволи и таксуване на принципа на брой поглеждания към рекламата вместо само за нейното изобразяване.
Според Google технологията може да работи не само с дигитални реклами. Тя може да бъде използвана и в реалния свят за анализиране и оценка на обявите и рекламите във вестници, списания, билборди и т.н. От интернет гиганта дори допълват, че таксуването на рекламите според броя погледи, които са привлекли, също може да се прилага и в реалния свят. Компанията бързо допълва, че потребителите ще имат право да изключат тази функция, ако не искат погледите им да бъдат следени и анализирани.