България ще иска еврофинансиране за жп линията Карнобат - Синдел

България ще иска европейско финансиране за довършване на технологично сложната железопътна отсечка между Карнобат и Синдел. Аргумент за това е, че линията е част от Трансевропейски коридор № 8 и има добра проектна готовност, съобщи при посещение на обекта зам.-министърът на транспорта Петър Киров.
Според разчетите на Национална компания "Железопътна инфраструктура" са необходими около 420 млн. лв. за завършването на целия проект.
Тъй като рехабилитацията на жп линията Русе - Варна е предвидена за финансиране от оперативната програма "Транспорт" през следващия период, е възможно да бъде финансирана и отсечката до Карнобат, защото осигурява връзка между Варна и Южна България. Това е предпоставка за привличане на допълнителни товари, особено след завършването на проекта за изграждане на тунел под Босфора, коментира Киров.
Пресцентърът на министерството пирпомня, че началото на проекта за изграждане на жп линия между Карнобат и Синдел е поставено през 1981 г. Пет години по-късно започва и неговото строителство, но през годините то многократно е било спирано заради липса на финансиране. Към днешна дата са изградени 3 естакади по устието на язовир Цонево. Редица участъци в района са с новоположен двустранен железен път. В проекта е заложено и изграждането на три тунела. Този между Люляково и Даскалово е завършен напълно, проходим е и е въведен в експлоатация. Тунелът между Лозарево и Прилеп е изграден частично, а този между Дъскотина и Търнак е завършен, но липсва трасе до него.