Yahoo! сменя логото си, за да символизира трансформацията си

Yahoo! представи своето ново корпоративно лого. То е част от мащабната трансформация на компанията, която се ръководи от нейния изпълнителен директор Мариса Мейър.
Мейър стои и в основата на новото лого. "Не сме обновявали логото си вече 18 години. Брандът на Yahoo! е оценен на около 10 млрд. долара и беше време за промяна", коментира тя в своя блог. Твърдението й е спорно, тъй като през 2008 г. компанията извърши известни промени в логото, като смени цвета му от червен на лилав и намали дебелината на буквите.
"Обичам брандове, лога, цветове, дизайн и най-вече Adobe Illustrator. Не съм професионалист, но знам достатъчно, за да съм опасна :)", допълва Мейър.
Новото лого е било разработено от нея и екип от дизайнери и един стажант. "Знаехме, че искаме лого, което отразява Yahoo!. Да е модерно и свежо, с лек почит към нашата история", коментира още тя.
Мейър допълва, че е имала и ясни критерии от самото начало. "Не искахме да имаме прави линии в логото. Те не съществуват в човешкото тяло и са изключително редки в природата. Затова всички линии и форми имат поне малка извивка", споделя Мейър.
Логото запазва и традиционният възклицателен знак, за който имаше слухове, че компанията иска да премахне. Общо работата по новата визия е отнела един уикенд, като с нея Yahoo! иска да отбележи трансформацията си.
Новият имидж на компанията бързо предизвика противоположни реакции. Инвеститорът и основател на популярния блог TechCrunch Майкъл Арингтън обяви логото за грозно, безлично и скучно. Същевременно Карла Суишър от специализираното издание AllThings D пък похвали логото, което според нея изглежда модерно и актуално и отразява вкуса на Мейър към стила и дизайна.