Партията на Ердоган назначава 6000 души за кампания в социалните мрежи

Партията на Ердоган назначава 6000 души за кампания в социалните мрежи

Партията на Ердоган назначава 6000 души за кампания в социалните мрежи
Reuters
Управляващата партия в Турция, изправена пред заплахата от още антиправителствени демонстрации, е започнала да подобрява присъствието си в сфера, дълго време доминирана от опозицията – социалните мрежи. Партията на справедливостта и развитието (АПК) на премиера Реджеп Тайип Ердоган наема екип от 6000 души, които да се привличат поддръжници и да се справят с критиците в социалните мрежи, съобщи Wall Street Journal.
АПК постепенно привлича млади, технически грамотни партийни членове в Анкара, за да ги обучи да бъдат доброволни "представители в социалните мрежи". Те ще споделят новини и снимки, предимно във Facebook и Twitter, но също и в Instagram и YouTube, които промотират перспективата на партията и ще наблюдават онлайн дискусиите, казва представител на АПК пред Wall Street Journal. "Целта е да се разработи положителна политическа реторика, която сега преподаваме на нашите доброволци. И когато опозиционните лагери разпространяват грешна информация за партията, ние ги поправяме с валидна информация, винаги използвайки позитивен език", обяснява високопоставен партиен член, отговорен с организацията на кампанията.
Правителството е отказало да даде имена на участници с аргумента, че не иска да прави компромиси с личните им данни.
Wall Street Journal припомня, че инициативата се е родила, след като партията, която управлява Турция от 2002 г., се е сблъскала с най-голямата обществена съпротива това лято. През юни стотици хиляди турци излязоха на улиците и се активизираха в социалните мрежи, за да протестират срещи определяното от тях като все по-авторитарното управление. Протестното движение, започнало от парка "Гези" в Истанбул, използва Twitter за организация, кампания и за избягване на правителствената цензура. Така социалните медии се превърнаха в съществен източник на новини за мнозина турци. Според адвокати и природозащитници по време на протестите през юни, когато загинаха шест души, хиляди хора бяха задържани, в някои случаи заради съобщения в Twitter или друга активност в социалните мрежи. Изданието припомня, че към края на лятото протестите утихнаха, но по-малки демонстрации започнаха отново да се появяват, като някои хора смятат, че движението ще се възроди с наближаване на изборите. Според анализатори кампанията на АПК потвърждава, че правителството трябва да използва по-ефективно социалните мрежи в навечерието на вота за местна власт и за президент през 2014 г., макар че според проучванията партията на Ердоган ще спечели. "АПК беше хваната неподготвена при експлозиията на социалните мрежи при протестите за парка "Гези", казва Ейлем Янардаоглу, преподавател от университета "Кадир Хас" в Истанбул. "Сега тя иска да поправи това преди изборите", обяснява тя.
Премиерът Ердоган, който има 3.4 милиона последователи в Twitter, разкритикува платформата за микроблогинг, наричайки я напаст и източник на лъжи и преувеличения. В разгара на протестите министри от кабинета на Ердоган казаха, че ще търсят начин да регулират Twitter. Миналата седмица обаче Ердоган каза, че може да използва платформата в своя полза, като трибуна за младите да "казват истината". Новата инициатива е съсредоточена върху сайтове, където употребата на социални мрежи и антиправителствена реторика е най-голяма. АПК ще има 1000 представители за социалните мрежи в Истанбул, 600 в Анкара, 400 в Измир, а останалите ще бъдат разпределени в цялата страна. "Кампанията не е за демонстрациите в парка "Гези", а за подготовка за местните избори и президентските избори след това", обяснява представителят на АПК пред Wall Street Journal.